Inlägg från: Anonym (Undrar?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar?)

Är du Apc-resistent?

Hej!
    Jag har aldrig vetat något i mitt liv. Har bra motion och mått bra. Skaffade ett barn som det gick bra med. Efter ca. 10 månader drabbades jag av en propp. Fick sedan reda på att jag är Apc-Resistens. Då gäller stark blodförtunnande medicin hela livet. Vid ny graviditet sprutor. Jag vill gärna ha någon att dela tankar med. Så skriv till mig du som är i liknande fall.

• Svar på tråden Är du Apc-resistent?
  • Anonym (Undrar?)

Vad skönt för er som är Apc-resistenta och ej behöver äta medicin. Jag behöver ju det hela livet och det känns tufft. det är inte lätt med någon ny graviditet. Det måste planeras och sägas till så jag får sprutor. Jag trodde att alla som är Apc-resistenta behöver äta blodförtunnande p.ga. at de kakn få blodproppar lättare. Är det inte så då?

• Anonym (Undrar?)

Jag vet inte om någon annan nära anhörig har detta anlag. Mor och far ska kolla sig. Jag är enäggstvilling. Hon har också tagit prover och det visar att hon också är Apc-resistent. Så det blev insatt medicin på henne också tillsvidare. men hon har ju inte fått någon propp men kan lättare få det.

• Anonym (Undrar?)

Didden och Lusekofta:
    Får ni ta waran som medicin när ni inte är gravida för att få blodet mera lättflytande?

Undra om det finns flera sorters Apc-resistent? Eftersom jag får äta medicin resten av livet.

Tack alla för era svar. det är så skönt att veta vad andra har det tufft och går igenom.

• Anonym (Undrar?)

lusekofta:
    då har jag säkert ett homocygot alltså två "sjuka "anlag eftersom jag får äta waran resten av livet. tror du inte det? det måste jag fråga. läkaren har ej berättat det.

• Anonym (Undrar?)

DIDDEN:
    Ja, jag ska fråga lite mera i nov. på återbesöket. Det värsta är att läkaren inte säger så mycket. Det man inte vet får man inget svar på. det är därför bra att ha er alla här så jag får lite mera hum om saken.

Jag blev sj. i feb. och ska nu börja jobba lite. Gar varit 50% sjukskriven tills nu. Fick inte vara sj.skriven mera och ska äntligen börja jobba. Så jag vet inte om jag kommer klara av jobbet för får ingen vila då från dottern. Är det inte dåligt?

Svar på tråden Är du Apc-resistent?