Inlägg från: Elsans |Visa alla inlägg
  • Elsans

Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.

Jag vill veta vilka restauranger i uppsala ni gillar och vilka ni inte gillar så kan jag få lite tips om var jag ska gå (och inte gå) nästa gång jag går ut och äter. Kom ihåg att skriva var de ligger också.

Själv rekomenderar jag:
    -Saffran polo på vaksala gatan. Jättegod persisk mat och gillar man inte det finns det annat också.
    -messob, afrikansk restaurang på sturegatan. Jättegod och annorlunda mat men Lite rörig och svårförståelig meny och de tar inte kort.

• Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.
  • Elsans

Nja, de är sådär håller jag med om. Gillar dock den med fiskarna bättre än den andra (kommer inte ihåg vilken som heter vad) men den enl mig bästa kinarestaurangen är dragon palace på kungsängsgatan. Kan tillägga att jag endast dömer dem utifrån hur deras buffeer är.

• Elsans

Jo, där har jag ätit (I mings gamla lokaler alltså)! Lokalerna är skitfräscha och ingen guldelefant så långt ögat kan nå men maten är rätt smaklös tycker jag. Åh, hambergs har jag fortfarande inte varit på, skäms lite över det. sushistället på geijersgatan är bra också tycker jag men då har jag aldrig smakat nåt annat. slavsta pizzeria, noterat!

• Elsans

mariannes och subway *nicka instämmande* är så glad över att subway har kommit in till stan! är det inte på little italy man måste välja om man vill ha husmanskostbuffen elelr pizzabuffen? har för mig att det var så förr iaf och de är ju lite trist. Maten var dock jättegod (jag valde husmanskostbuffen)! allmat har jag inte hört talas om, var i boländerna ligger det?

Latte har bara gått förbi, får nog gå in där nästa gång. ÄLSKAR avokado! fröjas sal har jag inte heller hört talas om.

fasen va många bra tips man får!!

• Elsans

Tzatziki är jag inte så förtjust i. Maten är ok, iaf på vinterhalvåret. rekomenderar smördegsinbakade vitlöksmarinerade räkor med pilaffris, men somsagt bara på vintern, på sommaren är pilaffriset så överkokt att det påminner mest om gröt. Servicen är däremot riktigt urusel. De vill verkligen bli av med en så fort som möjligt så det händer att man får in huvudrätten innan man är klar med förrätten tex, detta gäller också ffa sommarhalvåret. Lokalerna, ffa uteserveringen måste dock vara en av upsalas bästa.

trattoria commedia är superbra tycker jag också. Annars om man vill äta lyxigt och dyrt så är villa romana som ligger på gamla torget (där kung krål låg förut, viist heter väl det torget gamla torget?) helt fantastiskt tycker jag.

• Elsans

Håller med om Lingons uteservering, helt fantastisk. Maten var jättegod också! Ååh, akropolis är också jättegott!!

hatemachine: håller med om kebabhouse och jalla jalla. jag gillar dock jalla jallas pizzor men inte kebaben (f.ö saknar jag saffets chickybits, buhuuu), blir dessutom så less på deras kösystem att jag undviker att gå dit bara därför.

i förrgår åt jag för första gången på troja som ligger på svartbäcksgatan bredvid Hugos, skitbra lunch!! Lite dyrt men helt klart värt det.

Är det förresten någon som har varit på il gusto? min lillebror har gjort praktik där och säger att lunchen är skitbra, middagen mindre bra. Vad säger ni?

• Elsans
    loly skrev 2007-09-10 10:43:03 följande:
    Nån som har testat Oliv-o-mat?
    Näää! vad är det för restaurang och var ligger den??
  • Elsans
    arianne03 skrev 2007-09-10 22:31:37 följande:
    Il gusto har iaf otrevlig personal, maten är ok.Kul med ett nytt ställe!www.olivomat.se/
    Verkar jättebra. Fortfarand e ingen som har varit där??
  • Elsans

VA faan, tar de fortfarande inte kort!? När jag var där verklade det på dem som att det var på g...

• Elsans

aha, ja det var typ 3veckor sen för mig så då var det inte helt på g alltså. Jaa, jag veet! vi hade inga kontanter med oss så sambon fick gå och ta ut. Iofs nära till den på skolgatan men ändå irriterande!

• Elsans
    loly skrev 2007-09-21 12:41:42 följande:
    Jag och saMbon åt lunch från Oliv-o-mat idag. Han åt lax som var en av 4 dagens luncherbjudanden (tillsammans med vatten och bröd 49 kr) och jag åt kyckling. Som student får man dessutom ett gratis tillbehör så jag provade fåroströra med chili. Jag blev jättemätt och det var absolut prisvärt och gott. Det ligger bredvid Il Gusto på Dragarbrunn, mittemot mattaffären som ligger bredvid UNT.
    Åh, va bra! då ska jag absolut gå dit!!
  • Elsans

musli: håller med om kött kök och bar. skibra!!

Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.