• Elsans

Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.

Jag vill veta vilka restauranger i uppsala ni gillar och vilka ni inte gillar så kan jag få lite tips om var jag ska gå (och inte gå) nästa gång jag går ut och äter. Kom ihåg att skriva var de ligger också.

Själv rekomenderar jag:
    -Saffran polo på vaksala gatan. Jättegod persisk mat och gillar man inte det finns det annat också.
    -messob, afrikansk restaurang på sturegatan. Jättegod och annorlunda mat men Lite rörig och svårförståelig meny och de tar inte kort.

• Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.
  • Annica med A 03 och L 05

Det här behöver jag - nyinflyttad till Uppsala (bodde iofs här för 10 år sen också). Vi var ut och åt ikväll på en av kineserna vid stationen... tja, det var väl Ok men inte mer.

• Elsans

Nja, de är sådär håller jag med om. Gillar dock den med fiskarna bättre än den andra (kommer inte ihåg vilken som heter vad) men den enl mig bästa kinarestaurangen är dragon palace på kungsängsgatan. Kan tillägga att jag endast dömer dem utifrån hur deras buffeer är.

• Pirum

Dragon Palace är bra.

Har det inte öppnat en ny kinarestaurang på drottninggatan, i Mings gamla lokaler? Ming var inte alls bra men jag har för mig att den nya fått bra recencioner.

Sushistället i Sommarro är Uppsalas bästa.

Slavsta pizzeria är superbra, en modern pizzeria med ruccola och grillade grönsaker och inte en burkskinkebit så långt ögat kan se.

Vill amn lyxa lite lagom är Hambergs vid Fyristorg väldigt bra.

• Elsans

Jo, där har jag ätit (I mings gamla lokaler alltså)! Lokalerna är skitfräscha och ingen guldelefant så långt ögat kan nå men maten är rätt smaklös tycker jag. Åh, hambergs har jag fortfarande inte varit på, skäms lite över det. sushistället på geijersgatan är bra också tycker jag men då har jag aldrig smakat nåt annat. slavsta pizzeria, noterat!

• Cornette

Amazing Thai - både på stan (gränden vid Svava) och i Kvarnen - Underbar mat, alltid dagens vid lunch.
    Little Italy - Svava - bra lunchbuffe med blandat sallad, pizza och husmans.
    Mariannes Grill - Fyrislund - bästa kebaben i stan.  Har "Saffetssåsen".
    Allmat - Boländerna - toppen när man är många! Har bra utbud av pizza, grill, kebeb, sallader och husman. Alla kan få vad de är sugna på!
    Subway - Dragarbrunn och Hydro, Fyrislund - Alltid underbart, behöver ingen närmare förklaring enligt mig...

Jag har AD/HD men jag är lika mycket människa som du.
  • Pirum

Jo, bästa lunchmackan hittar man på gamla Tea&Symphony, tror det heter Latte nu, på Drottninggatan.

Testa deras macka med grönsaker och avokadokräm. Jag brukar lägga till bacon också som tillval. Helt fantastiskt.

• Pirum

Glömde: håller med om Amazing Thai. Har iofs bara testat den i Kvarnen och oftast för take-out. Man kan ta buffétake-out med tre rätter där. Suveränt.

Fröjas sal är en bra veglunchrestaurang, dock väldigt otrendig. Kommer inte på vad gatan heter men ligger rätt nära stationen.

Är det nån som har testat den indiska som tog över efter texmexen, tror den heter New India? Den är vårt nästa mål när det gäller uteätning.

• Elsans

mariannes och subway *nicka instämmande* är så glad över att subway har kommit in till stan! är det inte på little italy man måste välja om man vill ha husmanskostbuffen elelr pizzabuffen? har för mig att det var så förr iaf och de är ju lite trist. Maten var dock jättegod (jag valde husmanskostbuffen)! allmat har jag inte hört talas om, var i boländerna ligger det?

Latte har bara gått förbi, får nog gå in där nästa gång. ÄLSKAR avokado! fröjas sal har jag inte heller hört talas om.

fasen va många bra tips man får!!

• Linselusen

Åhh vi älskar restaurangen Tzatziki när vi är i Uppsala! Den ligger vid ån.

• Annica med A 03 och L 05

Vilken bra tråd för nyinflyttade som gillar att gå ut och äta! :)

Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.