• Pirum

Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.

Dragon Palace är bra.

Har det inte öppnat en ny kinarestaurang på drottninggatan, i Mings gamla lokaler? Ming var inte alls bra men jag har för mig att den nya fått bra recencioner.

Sushistället i Sommarro är Uppsalas bästa.

Slavsta pizzeria är superbra, en modern pizzeria med ruccola och grillade grönsaker och inte en burkskinkebit så långt ögat kan se.

Vill amn lyxa lite lagom är Hambergs vid Fyristorg väldigt bra.

• Pirum

Jo, bästa lunchmackan hittar man på gamla Tea&Symphony, tror det heter Latte nu, på Drottninggatan.

Testa deras macka med grönsaker och avokadokräm. Jag brukar lägga till bacon också som tillval. Helt fantastiskt.

• Pirum

Glömde: håller med om Amazing Thai. Har iofs bara testat den i Kvarnen och oftast för take-out. Man kan ta buffétake-out med tre rätter där. Suveränt.

Fröjas sal är en bra veglunchrestaurang, dock väldigt otrendig. Kommer inte på vad gatan heter men ligger rätt nära stationen.

Är det nån som har testat den indiska som tog över efter texmexen, tror den heter New India? Den är vårt nästa mål när det gäller uteätning.

• Pirum

Tack för info om indisk mat!

Jag gillar indiskt men har inte provat särskilt många olika saker så jag vill nog ha en indisk motsvarighet till"fyra små rätter" eller buffé så man kan prova sig fram litegrann. Har India Kitchen något sånt? Hur ligger de i pris?

Lyxade och åt lunch på Amazing Thai i Kvarnen idag med son och sambo. Mums! Det är extremt barnvänligt för övrigt.

• Pirum

Jag blir så förvånad varje gång jag går förbi Cupido och ser att de fortfarande har öppet. Har de kvar sitt utskänkningstillstånd efter oegentligheterna i våras? De hotade ju en reporter som ville skriva om det.

• Pirum

Annica med A 03 och L 05 :

Var du på åkanten på lunchen? Jag har bara ätit middag där på sommaren och då är det pubmeny med en helt ok hamburgertallrik- inget speciellt men ok. Trevlig uteservering.

Annars har Svantes Källares sommarrestaurang varit lysande med bra meny och nationspriser är aldrig fel.

Kan också rekommendera Commedia, jättegod mat.

• Pirum

Som jag har förstått är Oliv-o-mat ett lunchställe med take-out. Väldigt mycket är nyckelhålsmärkt. Det verkar vara lite somm Gooh! i Sthlm.

Vore spännande att höra om nån har provat maten!

• Pirum

Jag och saMbon åt lunch från Oliv-o-mat idag. Han åt lax som var en av 4 dagens luncherbjudanden (tillsammans med vatten och bröd 49 kr) och jag åt kyckling. Som student får man dessutom ett gratis tillbehör så jag provade fåroströra med chili.

Jag blev jättemätt och det var absolut prisvärt och gott.

Det ligger bredvid Il Gusto på Dragarbrunn, mittemot mattaffären som ligger bredvid UNT.

Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.