Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Bara fegisar som föder vaginalt!!

siamusen skrev 2007-09-01 23:21:19 följande:
    De som snittas far ingen matbricka med en liten flagga pa efterat heller.Det far ju de som fött vaginalt...ânnu mera lyx lixom.tror jag maste lâgga till detta i TS för det kânns viktigt.
    Visst är det orättvist, där ligger man och plågas efter sitt snitt. Men nån mat ska man inte ha!!!!

*känner mig så orättvist behandlad*
  • Mandi74
    siamusen skrev 2007-09-01 23:31:12 följande:
    Nästan lite kränkande,eller hur.kan man anmäla detta nagonstans...hos FN eller nagot sant kanske?
    Ska kolla upp det!! Så här får det ju inte gå till!!
  • Mandi74
    Hexx skrev 2007-09-01 23:31:48 följande:
    Just det, ju mer ont, ju mer kvinna!JÄVLAR vilken kvinna jag ska bli!Alla som får snitt får infektioner och proppar. De är nära att dö. Det är jhu lixom inte de som föder vaginalt.
    Precis, ju fler komplikationer ju mer kvinna är man!
  • Mandi74
    Gutegirl skrev 2007-09-01 23:44:59 följande:
    Meh! Vad beror det på tror du?
    Har mailat både Bildt och Reinfeldt om det här nu!! Hoppas vi får en lösning på det här problemet snarast!!

Tänker inte finna mig i att bli orättvist behandlad längre!!!

Tror ni man kan få fika brickan i efterskott?
  • Mandi74
    HeddaBigBum skrev 2007-09-01 23:51:08 följande:
    och efter jag fött min första (vaginalt) kunde jag inte kissa. De tömde de mig på nästan en liter kiss. Jag slapp alltså kissa själv! Kunde ligga ner och så fixade de det åt mig också!
    Räckmacka alltså.... *suck*
  • Mandi74
    Peda skrev 2007-09-02 00:08:11 följande:
    ja o de me ammningen... endel säger ju att har man bara ammat 2 veckor så är man inte nog kvinna bla bla bla.Svara mej då vem som är mest kvinna av dessa?:1: född vaginalt och inte ammat alls.2.snittad och helammat 6 månader och delammat 9 månader.
    Psstt.. Dummheter, jag ammade sonen ca 1 vecka! Jag måste ju helt klart vara den som är mest kvinna av alla.

Snittad och ammade bara 1 vecka! Slå det om ni kan!!
  • Mandi74
    siamusen skrev 2007-09-02 00:14:02 följande:
    Fast det âr ju jobbigare att göra i ordning ersättning iofs..ammar man kan man ju bara slânga fram bröstet...ersâttning krâver massa nappflaskor och skit...och sa är det dyrt.Tycker att den som ammar bade är lat och snål.
    Vettigaste inlägget idag!

Håller med dig fullständigt!
  • Mandi74
    siamusen skrev 2007-09-02 00:28:16 följande:
    Äsch..nu försöker du bara ursäkta digDet ÄR ok att man inte vagar föda med snitt...alla kan inte vara lika modiga..ingen som tycker sämre om dig för det, eller ser ner pa dig.Men faktum kvarstar ju att man ÄR modigare om man föder med snitt. Sa ÄR det ju bara
    Men att det ska vara så svårt för folk att förstå!

Vad ska vi göra, ringa pressen så att de får sprida budskapet åt oss?
  • Mandi74
    siamusen skrev 2007-09-02 00:32:17 följande:
    Ja och typ TV eller nagot.
    Ja, får fixa det en dag när snittet inte plåga mig så mycket. Man vill ju inte överanstränga sig...
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!