Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Antigone skrev 2007-09-02 22:48:25 följande:
    .....snittad fyra gånger.........älskar min randiga mage överlag,framförallt det kvarvarande hematomet efter senaste snittet- stor som en liten ättiksgurka.Fått matbricka efter varje snitt med den lilla flaggan och allt- snålt dock med mackorna för jissus så hungrig man är när man kommer till avdelningen....
    Hematom later som om du skulle vara nominerad till arets morsa men matbricka far ner dig till den vanliga nivan igen, tyvärr.

Savida du inte sa nej till brickan och späkte dig? Da vinner du
  • siamusen

Lycklig Mamma skrev 2007-09-02 22:50:43 följande:

WinnertacoHar jag påstått det? Jag tycker att alla mammor är fantastiska hur de än har fött fram sina barn.
    Jag med..MEN de som fött med snitt är lite fantastiskare ân de andra

Sa ÄR det ju bara. Star i TS.
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 22:51:39 följande:
    helt ok, men upprepar att jag ändå är modigast för jag har två akutsnitt.o kan tillägga att med tvåan var ja öppen 10 cm, men lyckades kontrollera mig såpass att jag bad om operation. detta för att lillasyster inte skulle känna sig mindre värd än storebror - jag genomled samma helvete för henne, på min ära!förresten tycker jag att de som föder väldigt snabbt lider brist på självkontroll.
    Oj vilken sjâlvkontroll!! Imponerad!!
  • siamusen
    AnneSophie skrev 2007-09-02 22:53:03 följande:
    Sant! Du är så ödmjuk! Jag har ju två snitt i varandra, för ett extra markerat ärr då såklart. Om jag blir gravid igen så funderar jag på om det nya snittet kan läggas vertikalt för att liksom göra en "thing" av det hela. Kanske i form av ett "T" då i slutändan? "T" som i The Right Way.
    Tycker jag du ska göra!

Eller ett snitt som hela vâgen runt kanske? Fran magen, bak pa ryggen och tillbaka. Likt en rockring men permanent.
  • siamusen

Jag fegade ju ur lite första gangen och skulle fött vaginalt ( jag veeeet..*skäms*) men som tur var födde jag med akutsnitt.

Skyller hela vaginal-fjanteriet pa att jag var nybörjare och amatör.

Andra var ju sa klart ett planerat snitt...slângde mig in med huvudet före fullt medveten om alla hemska risker. DA kânde jag mig som en riktig kvinna.

• siamusen

Amning kom vi fram till vara bara för de lata och snåla som inte orkar fixa ersâttning och inte vill köpa den.

• siamusen
    Hikaru skrev 2007-09-02 22:59:27 följande:
    Snitt och en man ¨som âter upp maten Eloge till dig med!
  • siamusen
    Kryztina skrev 2007-09-02 23:04:32 följande:
    Jo, jag håller fullkomligt med dig Siamousen om att det bara är fegisar som väljer att föda vaginalt!!! .Och jag tycker faktiskt att alla kvinnor borde få uppleva MINST ett snitt under sin levnadstid!Jag tycker inte att man som förstagångsföderska borde ha rätt att välja vaginalt, det är ju FUSK ju , herreguuuuud vet man inte hur ett snitt känns så kan man ju inte bara fega ur utan anledning.. Jag tycker nog förresten att man enbart borde få föda vaginalt om man hade starka medicinska skäl!! En del väljer ju vaginalt efter att t ex ha varit utsatt för en jobbig operation tidigare (t ex vaknat upp mitt i en operation och känt hur de skär eller liknande), men det tycker jag inte borde godkännas....Och ja, jag har själv fött med kejsarsnitt *klappar mig själv på axeln* . 
    Du har fullstândigt rätt..du är klok du
  • siamusen
    Antigone skrev 2007-09-02 23:04:35 följande:
    då är jag en riktig arbetshäst och en snåljåp.....KAlla mig Von Anka
    Ok..om du insisterar sa
  • siamusen
    Rigor skrev 2007-09-02 23:06:32 följande:
    Hukar mig och begrundar min låga ställning som mamma. Hur ska jag nånsin kunna komma ikapp er? Genom att adoptera ett barn, skära in det i magen och ta ut det genom ett annat snitt ovanför nyckebenen?... kommer aldrig att klara det här. Jag är stämplad som snål, feg, lat och okunnig tönt till morsa. Kan man överhuvud taget kalla sig mamma om man är ett sånt bottenskrap som jag?
    Klart du kan kalla dig mamma

Du är bara lite mindre mamma än vi andra. Men det gör inget.
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!