Inlägg från: Peda |Visa alla inlägg
  • Peda

Bara fegisar som föder vaginalt!!

*skrattar så jag gråter*

nadja84 skrev 2007-09-01 23:47:53 följande:
    Usch är jag en låtsasmamma...buuuhuuu.. Nu går jag in under känsliga rummet och startar en gråttråd om det här ^Trippar gråtandes iväg^
  • Peda

jag tod dem inte...gav ju inte nåt..la dom på snittet men inte fan gjorde det mindre ont..

nadja84 skrev 2007-09-01 23:49:32 följande:
    Skippa värktabletterna oxå så är du extra duktig
  • Peda

äntligen någon som fattat galoppen

Jomppelina skrev 2007-09-01 23:53:11 följande:
    Ja, jag säger då det. jag tror att det egentligen är såhär att vi som bara har fött vaginalt, vi har ingen aning om vad det innebär att föda barn. ;)
  • Peda

ja o de me ammningen... endel säger ju att har man bara ammat 2 veckor så är man inte nog kvinna bla bla bla.
    Svara mej då vem som är mest kvinna av dessa?:

1: född vaginalt och inte ammat alls.

2.snittad och helammat 6 månader och delammat 9 månader.

• Peda

nej..har jag aldrig hänt...nono

nadja84 skrev 2007-09-02 00:09:17 följande:
    Nej, det där är bara en skröna vad jag har hört
  • Peda

precis...skuret 7 lager med vävnader! hur många stygn ska det inte bli..pluss häftstiften i det sissta lagret..blir lisom inte hårdare än så!

Jomppelina skrev 2007-09-02 00:10:14 följande:
    Piff och Puff skrev 2007-09-02 00:08:11 följande:
    Men du kan väl inte jämföra en liten spricka här eller där med ett helt snitt över hela magen?? Jag tror att de säger att de har ont i flera månader bara för att de är lite avundsjuka på dem som har snittats och vill vara lika manliga (läs modiga) som dem!
  • Peda

då e man fan en rekardinerad mjölk ko!!

marmelade skrev 2007-09-02 00:12:11 följande:
    Nej,nej,nej, den som har ammat i sju ÅR är mest kvinna! Oavsett om hon fött vaginalt eller med snitt
  • Peda

klart man väljer snitt då det är tuffare och man slipper sabba musen. Sen så är man ju bara osmart om man ammar så man förstör brösten. Lite klurig få man ju faktiskt vara

• Peda

sen behöver man ju inte gå tiden ut heller... varför riskera onödiga och fula bristningar... dom överlever ju från vecka 35 så det borde ju vara ganska lugnt.

• Peda

Gabriella 83 skrev:
    ..grejen är den att ett snitt gör inte ont under tiden,går snabbt etc...Men en vaginal kan ta flera dagar,man kan spricka något fruktansvärt, plus att man kan ha jätteont ett bra tag efterråt(

oj här går inte hissen ända upp.Klart man har ont innan snittet! Testa att bli igångsatt med värkar i två dyggn och öppna dej 1½ cm. och SEN få snitt på det.. och edan känns en del att få ja.. och nej man känner inte smärtan under snittet,men man känner beröring,man känner när dom skär och lyfter i tarmarna och man känner trycket då dom pressar fram barnet. Måste ju vara lite häftigare än att känna barnet glida genom vaginan.. alla har väl haft sex med en stor kille förr.
    Och sen så vet ju alla att sprickor i underlivet läker fortare än ett 20 cm långt sår på magen!!

• Peda

Precis vad jag också tycker. Värsta genvägen!

Tonx skrev 2007-09-02 02:27:01 följande:
    Ja, usch, jag är skiträdd för kejsarsnitt. Föder MYCKET hellre vaginalt, enkelt och relativt smärtfritt!
  • Peda

Jomppelina skrev:
    "Det borde inte vara några som helst duktighetsprinciper när det gäller att föda barn eller hantera smärta eller något som helst annat. Det är såå tramsigt att det ena skall vara bättre än det andra. Huvudskaken måste vara att barnet kommer in i tillvaron oavsett hur...?
    "

Precis det som är poängen. Men många som fött barn vaginalt tror sej vara så jäkla mkt duktigare för då har man "gjort" nåt.
    Men det är så med oss människor..vem har finaste bilen,finaste villan,finaste märkes kläderna och bla bla bla i all evinellighet.

• Peda

ska nog be om två flaggor nästa gång.. så dom får kompensera mej då jag inte fick med förstaHemlis

Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!