Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Jag funderar pa att be min frisör vara nârvarande nâsta gang och fixa till haret samtidigt sa att jag sparar tid.

Tänkte bade klippning och färgning av haret faktiskt.

Borde väl funka?

• siamusen

Fick just höra att ALLA kan föda vaginalt, det naturliga, sa da blir vi ju ännu modigare som går emot naturen!

Lite som David eller Hulken faktiskt.

• siamusen
    Yggdrasil skrev 2007-09-29 22:42:06 följande:
    ja vadårå - alla kan väl snittas också? i teorin alltså - sen att inte alla har modet är ju en annan femma
    Jo, precis..alla har inte modet att göra det..alla vååågar inte!

Men VI, vi vågar!
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2007-09-29 22:47:11 följande:
    jag har börjat träna - det är nu 11 veckor sedan jag snittades. tror ni man kan hoppas på ett schysst bråck? *hoppas*
    Om du gör tillrâckligt manga tunga lyft och sit-ups kan det nog ga.
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2007-09-29 23:07:28 följande:
    ska jobba på det. kanske ska investera i en suuuuperlågt skuren byxa också så alla kan se att här går en ärrad krgsveteran och späker sig?
    Tycker du kan göra. Eller ingen byxa alls kanske?
  • siamusen
    Bidosas skrev 2007-10-01 02:23:11 följande:
    att klämma ut en cykel på brädden genom ett hål stort som en valnöt (jodu, jag e en jävel på att knipa) måste ju vara såååå mycket jobbigare än att bara ligga å glassa på ett op-bord medans läkaren får göra hela jobbet... "Ont i snittet"-ja men va tusan tror du JAG va smärtfri i skruttan efteråt elle???
    Ja,ja..prova med att ha ett HELT öppet sår som slâpar i marken i månader efter att man fött..det är vad jag kallar att vara KVINNA och en RIKTIG mamma!

Och inte fan fick jag ens en cykel heller...orättvist bara det: Ingen matbricka, flagga eller cykel
  • siamusen
    Essi73 skrev 2007-10-01 10:44:51 följande:
    Va? Skulle man ha fått en cykel också? *Muttar MYCKET surt*
    Tydligen. jag âr mycket besviken pa sjukvarden runt kejsarsnitt!
  • siamusen
    Bidosas skrev 2007-10-01 12:17:11 följande:
    haha... jag fick cykel (med cykelkorg) å en kärra att lägga bebisen i!!! :) Men nån räkmacka såg jag inte...?
    Nej, nu ringer jag aftonbladet..tycker det âr dags att folket ser hur orättvist behandlade vi modiga blir!

*vill ocksa ha korg*
  • siamusen
    Jamson skrev 2007-10-01 16:22:06 följande:
    Jag håller med!Att föda ut min dotter på 4750 gram den naturliga vägen var bara kul!Måste vara mycket jobbigare att ligga på rygg och rulla tummarna medan någon annan lyfter ut barnet ur magen.Mycket bättre samhällsekonomiskt också, jag menar, nu har vi ett bra sätt att få fler folk ut i arbetslivet, rakt in i vården.Hur många är de som ska badda pannan på kvinnan som utan känsel blir förlöst?5-7 undersköterskor /barnmorskor/läkare?Ur fåfängesynpunkt så är det ju bara tur att jag födde vaginalt också.Visserligen så slapp jag ärret på magen, men alla sprickor och klipp som gjorts i mitt underliv är ju INGET mot ett ärr på magen.Jo då, så ni riktiga kvinnor får fortsätta föda med kejsarsnitt, så föder vi andra lipsillar vidare vaginalt!
    Precis..;vi maste ju tänka pa all arbetslös vardpersonal...vi drar vart stra till stacken sa att säga

Fast jag vet inte om jag skulle kalla er andra lipsillar, tycker det later lite negativt, plus att just sillar inte âr direkt kânda för att vara sura, snarare tvärtom.

Tycker det duger bättre med överkänsliga.
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!