• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • Yggdrasil
    siamusen skrev 2007-09-02 23:02:05 följande:
    Amning kom vi fram till vara bara för de lata och snåla som inte orkar fixa ersâttning och inte vill köpa den.
    PRECIS!!!!!!! äntligen någon som vågar säga det! jag har ammmat men enbart för att jag haft ont om monedas. och så kan man ju alltid hoppas på mjölkstockning så att man VERKLIGEN får känna att man gör ALLT för barnet!
  • Mandi74
    Essi73 skrev 2007-09-02 22:30:40 följande:
    Tro'ru vi kan bjuda ett gäng Vagisar med på partyt?
    Beror på vilken inställning dom har! Ser dom oss som hjältar så givetvis!! Annars får det vara, vill ju inte sabba partyt med en massa supuppor som bara är avis!!

• siamusen
    Rigor skrev 2007-09-02 23:06:32 följande:
    Hukar mig och begrundar min låga ställning som mamma. Hur ska jag nånsin kunna komma ikapp er? Genom att adoptera ett barn, skära in det i magen och ta ut det genom ett annat snitt ovanför nyckebenen?... kommer aldrig att klara det här. Jag är stämplad som snål, feg, lat och okunnig tönt till morsa. Kan man överhuvud taget kalla sig mamma om man är ett sånt bottenskrap som jag?
    Klart du kan kalla dig mamma

Du är bara lite mindre mamma än vi andra. Men det gör inget.
  • Essi73
    Antigone skrev 2007-09-02 23:00:13 följande:
    För att spä på det hela har jag haft ett snitt från navel och neråt men detta blev så snett och fult så man gjorde en bukreduktion av huden efter ngra år- vilket innebär att jag har snitt från ena höften till den andra....heeeeela vägen- dock så går det ju inte runt om ryggen......
    Fy faaan vad coolt!! Kan du inte inboxa mig en bild på dig som jag kan ha i plånboken?? Snääälla!
    Winnertaco skrev 2007-09-02 23:00:17 följande:
    Nä, amning, sånt tjafs hade jag inte tid med. Även här har jag visat stor modighet och VÅGAT utsätta mitt barn för de livsfaror som ersättning innebär!
    Känner mig lite i underläge här nu'raa.. jag ammade i 5-8 dagar. *Skäms*
  • Winnertaco
    Kryztina skrev 2007-09-02 23:04:32 följande:
    Jo, jag håller fullkomligt med dig Siamousen om att det bara är fegisar som väljer att föda vaginalt!!! .Och jag tycker faktiskt att alla kvinnor borde få uppleva MINST ett snitt under sin levnadstid!Jag tycker inte att man som förstagångsföderska borde ha rätt att välja vaginalt, det är ju FUSK ju , herreguuuuud vet man inte hur ett snitt känns så kan man ju inte bara fega ur utan anledning.. Jag tycker nog förresten att man enbart borde få föda vaginalt om man hade starka medicinska skäl!! En del väljer ju vaginalt efter att t ex ha varit utsatt för en jobbig operation tidigare (t ex vaknat upp mitt i en operation och känt hur de skär eller liknande), men det tycker jag inte borde godkännas....Och ja, jag har själv fött med kejsarsnitt *klappar mig själv på axeln* . 
    Det borde tillsättas en jury som godkänner alla ansökningar som kommer in om att få föda vaginalt. Men det ska bara vara ett spel för galleriet, det fattar väl alla att vi inte kan bevilja vaginala födslar hur som helst, fattar ni vad det skulle KOSTA?! Ska skattebetalarna betala för att någon vill föda vaginalt när det kanske slutar med snitt i alla fall? Kom igen...
    Johanna 061223
  • siamusen
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 23:06:43 följande:
    PRECIS!!!!!!! äntligen någon som vågar säga det! jag har ammmat men enbart för att jag haft ont om monedas. och så kan man ju alltid hoppas på mjölkstockning så att man VERKLIGEN får känna att man gör ALLT för barnet!
    Mjölkstockning har jag haft. Läkaren sa att jag maste äta antibiotika...baaaaah. Sant är ju för fegisar!
  • Kryztina

Och sen detta med amning: det är bara snåljåpar och latmaskar som ammar.
    Vaddå har de inte råd att köpa ersättning eller mat eller och ammar därför i 4-5 år och skyller sen på att det skulle vara så jävla bra för barnet?
    Läste nånstans att det är ganska vanligt att kvinnor som fött (sövda) med kejsarsnitt inte tror på att det är hennes egna barn eftersom de inte sett när de lyftes upp ur magen! DET låter ju jätteläskigt och borde väl ge nåra pluspoäng i kampen om "den modigaste" ??

• Lima80

Som sagt så har jag blivit snittad 2 ggr, men hade jag fått som jag velat hade jag även blivit snittad med andra barnet men läkaren lät mig inte få visa hur modig jag verkligen är utan tyckte det räckte med sugklocka! Sugklocka-det är ju ingenting om man jämför med snitt, det är ännu mer räkmacka när man får draghjälp!

• Mandi74
    Rigor skrev 2007-09-02 23:06:32 följande:
    Hukar mig och begrundar min låga ställning som mamma. Hur ska jag nånsin kunna komma ikapp er? Genom att adoptera ett barn, skära in det i magen och ta ut det genom ett annat snitt ovanför nyckebenen?... kommer aldrig att klara det här. Jag är stämplad som snål, feg, lat och okunnig tönt till morsa. Kan man överhuvud taget kalla sig mamma om man är ett sånt bottenskrap som jag?
    Du arma stackare!! Du får väl resten av ditt liv försöka kompencera dina misstag, så kanske dina barn förlåter dig.

*über mamman som snittas och flaskmattat från v.2*
  • Rigor

Tack, Siamusen!
    Dig kan man alltid räkna med!

Jag kompenserar min "Lilla-Mammighet" med att vara skitfet!

Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!