• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • LyNxQ

Nästan så jag skäms eftersom jag fött båda mina barn vaginalt..
    (fast jag har ändå ett tjusigt jättesnitt på magen efter ha opererat ut en jävla spiral)

men jag tycker att det är tufft att snittade mammor får ta hand om barnen helt själva när pappan börjar jobba igen efter de futtiga 10 dagarna..
    Då har ju magen bara börjat läka ihop sej ju!

Fegisarna som föder vaginalt är på sin höjd lite stela och lite ömma i underlivet

• siamusen
    LyNxQ skrev 2010-04-08 14:37:04 följande:
    Nästan så jag skäms eftersom jag fött båda mina barn vaginalt..(fast jag har ändå ett tjusigt jättesnitt på magen efter ha opererat ut en jävla spiral)men jag tycker att det är tufft att snittade mammor får ta hand om barnen helt själva när pappan börjar jobba igen efter de futtiga 10 dagarna..Då har ju magen bara börjat läka ihop sej ju!Fegisarna som föder vaginalt är på sin höjd lite stela och lite ömma i underlivet
    Ja men precis! Vi snittkvinnor ÄR mer kvinnor och först och främst mer MAMMOR än ni andra.

Fast spiraloperation ger dig en liten silverstjârna i kanten för ett bra försök i varje fall. Grattis.
  • LyNxQ
    siamusen skrev 2010-04-08 14:40:21 följande:
     Fast spiraloperation ger dig en liten silverstjârna i kanten för ett bra försök i varje fall. Grattis.
    Tack
  • siamusen
    Helene70 skrev 2010-04-08 14:40:00 följande:
    Är detta en skämttråd?Vad spelar det för roll hur man föder?
    Tja, det är lite fusk och räkmacka att bara lâmma ut den med ett kâckt mmmmmaajaj till skillnad fran oss andra som blir sprättade. Läste du inte TS?
  • LyNxQ

Men allvarligt talat! Får ni inget "firande-fika" efteråt? (macka, kaffe, cider och flagga)

(inte ens när ni slutat att må illa från ev narkos?)

• psychocandy

Glöm inte det här med orgasmer under vaginalförlossningar. Något sådant hör man aldrig talas om i samband med snitt.

• siamusen
    LyNxQ skrev 2010-04-08 14:45:44 följande:
    Men allvarligt talat! Får ni inget "firande-fika" efteråt? (macka, kaffe, cider och flagga)(inte ens när ni slutat att må illa från ev narkos?)
    Nej.

Inte ens narkos far vi utan en elak spruta i ryggen. Hade vi fått narkos hade ju atminstone DET varit roligt.

Men,men, âlskar man sina barn så uppoffrar man sig. Till skillnad fran en del andra alltsa...
  • siamusen
    psychocandy skrev 2010-04-08 14:46:16 följande:
    Glöm inte det här med orgasmer under vaginalförlossningar. Något sådant hör man aldrig talas om i samband med snitt.
    Sant sant! Maste nog läggas till TS.
  • Livsglädjen
    siamusen skrev 2010-04-08 14:33:35 följande:
    Hur gar det för er alla chickens?
    Jag har lyckats med ett snitt till (2009)! Första; min son i v28+5 (narkos) och andra; min dotter i v25+2 (spinal).
    Skulle det av någon anledning bli fler barn så är jag ju garanterad ett tredje snitt (men i så fall ska jag försöka vänta något längre med att tvinga ut barnet, de blir så förskräckligt små om man föder före vecka 30)!!!

Vilka fler i denna tråd har flera snitt (vet med säkerhet att det är andra som har minst två snitt sedan förut)?
  • Mamsie

Jag har fött *viskar* fyra barn vaginalt...
    {#lang_emotions_embarassed} *skäms*

~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • anna1975

åhneeej en tredje  vaginal förslossning på gång vilken looooooser jag är:)

• siamusen
    Livsglädjen skrev 2010-04-08 18:37:45 följande:
    Jag har lyckats med ett snitt till (2009)! Första; min son i v28+5 (narkos) och andra; min dotter i v25+2 (spinal).Skulle det av någon anledning bli fler barn så är jag ju garanterad ett tredje snitt (men i så fall ska jag försöka vänta något längre med att tvinga ut barnet, de blir så förskräckligt små om man föder före vecka 30)!!!Vilka fler i denna tråd har flera snitt (vet med säkerhet att det är andra som har minst två snitt sedan förut)?
    Ja, jag lyckades ocksa snittas en gang till. Första september 2008, precis ett år efter trådtstarten. så jag lärd emig verkligen av denna tråd att snitt är den rätta vägen om man vill vara en riktig stark kvinna.

Eller hur Mamsie?
  • Livsglädjen
    Mamsie skrev 2010-04-08 18:45:53 följande:
    Jag har fött *viskar* fyra barn vaginalt... *skäms*
    Du har ju mod att erkänna dina svagheter!
    Det tycker jag är värt något litet ändå... (och så hänger du ju i den här tråden, det måste ju innebära att du innerst inne insett vad som är det mest rätta!)
  • Tygtiiger

Oj. Jag inser nu att jag måste outa mig som vaginalpervers. Finns det hjälp att få inför nästa graviditet?

Krupke, we've got problems of our own!
  • Livsglädjen
    Tygtiiger skrev 2010-04-08 22:23:36 följande:
    Oj. Jag inser nu att jag måste outa mig som vaginalpervers. Finns det hjälp att få inför nästa graviditet?
    Det här är alltid en början...
  • siamusen
    Tygtiiger skrev 2010-04-08 22:23:36 följande:
    Du kanske kan hobbysnitta dig? Ta ut en liten blindtarm eller galla eller nagot?
  • Tygtiiger
    siamusen skrev 2010-04-08 22:25:16 följande:
    Du kanske kan hobbysnitta dig? Ta ut en liten blindtarm eller galla eller nagot?
    Ja... jag känner ju ett par kirurger, men räknas det verkligen om det inte är en gynekolog som gör det??
    Krupke, we've got problems of our own!
  • siamusen
    Tygtiiger skrev 2010-04-08 22:39:29 följande:
    Ja... jag känner ju ett par kirurger, men räknas det verkligen om det inte är en gynekolog som gör det??
    Halvräknas.

Annars kan du ju fejka en graviditet och kräva snitt. Huvudsaken är ju själva snittet. Att det sedan inte finns nagot barn att ta ut är ju mindre viktigt.
  • Mamsie

Åh, hobbysnitt!
    Det är väl min enda räddning med tanke på att min ålder inte är den optimala för att få fler barn.
    Jag ska satsa på gallan

~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!