• Apif

Ni som är allergiska mot katter!

Vilken reaktion får ni när ni är i kontakt med katten/katterna?

Själv ha jag inte gjort pricktest än *måste få tummer ur och ringa* men misstänkter STARKT att jag har blivit allergisk.

När jag har varit i samma rum som katten i fem minuter så börjar det klia i halsen/gommen och näsan, sen börjar jag nysa. Efter ett tag börjar det kännas tungt att andas och det hela kan hålla i sig en hel dag. Ibland i flera dagar, men då glömde jag att tvätta håret och när jag väl gjorde det så blev det bättre.

Jag har känt av andningssvårigheter innan, när jag var hemma hos min kille och även när jag kom hem, men jag trodde det berodde på att jag var stressad och orolig över förhållandet och grejer som hände mellan oss att jag hade svårt att andas pga det, hehe... han hade två katter.

• Svar på tråden Ni som är allergiska mot katter!
  • Apif

ni har inte haft svårt att andas eller så??

kan man bli mycket allergisk och vissa lite?

måste göra det jädrans pricktestet då många tror säkert att jag "fejkar" allergin

• Apif

isdimma

har du hund? tänkte på press bilden
    då jag vill så gärna ha en hund men är rädd nu att jag är allergisk mot hund också

qenzo

får du svårt att andas?

• Apif

tack alla!

jezzie

får man svar direkt om man är allergisk mot något?
    får man själv välja vad man ska testa sig mot?
    medicinen, är det ok att använda bara ibland eller måste man fortsätta när man tar det första ggn?

så många frågor.. :)

• Apif

qenzo

om man undviker kontakt med katter, måste man ta medicin ändå?
    jag har ingen lust att knapra piller varje dag när jag träffar på en katt 1 gång/mån... kan träffa oftare men nu när jag har förknippat symptomen med katterna så undviker jag de så gott som

mannens släkt har katter, ja allt från mostrarna till hans mamma och ja hela paketet... (gör inget om jag inte träffar de så ofta dvs..) *hehe*

• Apif

dags att beställa tid ja :)

gör det ont förresten att gör pricktest?

Svar på tråden Ni som är allergiska mot katter!