• Anonym (#Orolig#)

Inför en operation. VIKTIGT

Någon som har erfarenheter av operationer?
    Är det något speciellt man ska tänka på efter man har duschat med DesCutan?

Vill veta allt.

• Svar på tråden Inför en operation. VIKTIGT
  • NicoFina

Du ska ta på dig alldeles rena kläder efteråt du har tvättat dig. Ska du tvätta dig dagen före operationen eller samma dag? Om du ska tvätta dig samma dag så bör du sätta helt nya sängkläder mer.
    Har gjort ett antal operationer så det är bara att fråga.

• Anonym

Du får nog specifiera mer om vilken operation. Men jag antar att du fått nogranna instruktioner från din läkare om matintag och dylikt.

• LaFontaine

Huden kan bli ganska torr och stram efter dusch med DesCutan. Dock får man inte smörja in sig med något efteråt, så det är bara att stå ut. I vissa fall ska du tvätta dig med tvålen också på morgonen innan operationen, i vissa fall räcker det med tvätt enbart på kvällen innan.

Är det något mer du undrar?

/Iseika som opererats två gånger.

• Jumsan83

är oxå intresserad av sånt ska operera mig på torsdag för gallsten ska tvätta mig med nått jag fick dagen före på kvällen

• Anonym (#Orolig#)

Jag ska duscha kvällen innan och på morgonen samma dag. Ska jag alltså ha rena sängkläder då? Hur är det men att krama och ligga bredvid barnen då? Måste dom också vara nyduschade eller ska jag undvika att ha kroppskontakt med dom?

• Anonym

Jag opererades i Linköping i tors och tvättade mig med det kvällen innan bara... Det enda de sa, efter att jag hade frågat var att det kunde vara bra att ta håret med. Några närmare instruktioner fick jag inte så jag upplevde det inte som något superviktigt, vilket jag trodde det var.

• LaFontaine

Jag har, inför mina båda operationer, varken fått order om att byta sängkläder eller inte krama på min sambo. Jag har, precis som du ska, däremot fått duscha också på morgonen och därefter fått sätta på mig rena kläder och torka mig med en ny, ren handduk.

• Mirakel händer

Jag har blivit opererad och jobbat på vårdavdelningar på vårat sjukhus. Självklart får man krama och gosa med sina barn/sambo/man. Det är inget hinder. Ta på dig rena kläder och använd ren handuk vid vrje tillfälle du ska duscha, som de andra har skrivit tidigare.

• Anonym (#Orolig#)

Så ni tror inte vi behöver byta sängkläder? Det är ett mindre ingrepp som ska utföras med lokalbedövning.

• Mirakel händer
    Anonym (#Orolig#) skrev 2007-09-02 21:37:08 följande:
    Så ni tror inte vi behöver byta sängkläder? Det är ett mindre ingrepp som ska utföras med lokalbedövning.
    När jag opererade min axel var jag tvungen att byta rent i sängen. När jag gjorde titthåll i magen behövde jag det inte.
Svar på tråden Inför en operation. VIKTIGT