• goshheidi

TANDVÄRKD

Har sån j-lig tandvärk!! Har haft det hela helgen och har säkert käkat 50 värktabletter sammanlagt på dessa två dagar, och så måste vänta ända tills imorgon bitti. Vet inte hur jag ska kunna sova för det gör så himla ont! Tips någon?!!?

• Svar på tråden TANDVÄRKD
  • LillaÄrtan

varför går du inte till tandis påengång?

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • Ex ungue leonem

Du lär väl om inte annat kanske få ont i magen av alla tabletterna.50 st på två dagar!Herregud.Varför ringde du inte jourhavande tandläkare istället?

• LillaÄrtan

Ja din lever är nog mer skadad än din tand
    Säger som ovan, varför inte ringt tandläkaren?

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • goshheidi

Vill gå till min egen tandläkare som känner till mina tänder från tidigare :/ 50 var väl att ta i, men inte är det långt ifrån heller. Ajajaj.... Kanske en ispåse hjälper...

• Ex ungue leonem

Ja vad ville du ha för svar o råd då? Det verkar ju som om det kvittar om du får råd o tips av oss andra här.

goshheidi skrev 2007-09-02 21:56:26 följande:
    Vill gå till min egen tandläkare som känner till mina tänder från tidigare :/ 50 var väl att ta i, men inte är det långt ifrån heller. Ajajaj.... Kanske en ispåse hjälper...
  • missteddy

ett tips är att ta en brus värktablett och lägga på tanden som gör ont hjälper bättre än om bara ta en tablett

• goshheidi

:( Jag tänkte mera om någon visste någon huskur om hur man lindrar värken. Tips på värktabletter eller nåt.

• Ex ungue leonem

Har du inte tagit tillräckligt många tabletter redan? Om du ahr så svår tandvärk så ring jourhavande tandläkare.Om du har så ont så du måste ta så mycket smärtstillande.

goshheidi skrev 2007-09-02 22:02:18 följande:
    :( Jag tänkte mera om någon visste någon huskur om hur man lindrar värken. Tips på värktabletter eller nåt.
  • LillaÄrtan

Jag tror inte heller det hjälper så mkt med tabletter... Tror snarare att det inte är så värst bra...

• Ex ungue leonem

TS.Vad var det för tabletter du tog? Och hur många?

• goshheidi

Bor i Finland så jag tror inte att du känner till dem. Men de heter Burana 400, Burana 600, Voltaren Rapid 50mg och Panacod. Har tagit 1-2 tabletter med 3-4 timmars mellanrum sen lördag morgon. Nu ska jag försöka gå och sova...
    Panacod innehåller paracetamol, Voltaren innehåller diklofenakkalium men vad Burana innehåller för verksam substans vet jag inte. Tror det är ibupr..nånting

• goshheidi

Tandvärken var som bortblåst i morse. Heh.... ringde ändå min tandläkare och fick tid till onsdan. Nu hoppas jag att värken hålls borta fram tills dess.

• Von Ellsen

Lägg av att vara så jobbiga mot henne! Tandvärk är ju det ondaste som finns! Va bra att den gått över! Hopas det håller i sig=)

• Runguska

När jag får tandverk brukar jag gurgla med Corsodyl. Det brukar hjälpa i alla fall tillfälligt och friskar om inte annat upp munnen!

• Ex ungue leonem
    goshheidi skrev 2007-09-02 22:26:34 följande:
    Bor i Finland så jag tror inte att du känner till dem. Men de heter Burana 400, Burana 600, Voltaren Rapid 50mg och Panacod. Har tagit 1-2 tabletter med 3-4 timmars mellanrum sen lördag morgon. Nu ska jag försöka gå och sova...Panacod innehåller paracetamol, Voltaren innehåller diklofenakkalium men vad Burana innehåller för verksam substans vet jag inte. Tror det är ibupr..nånting
    Burana innehåller ibuprofen,panocod innehåller pracetamol+kodein
  • Ex ungue leonem
    Von Ellsen skrev 2007-09-03 07:39:04 följande:
    Lägg av att vara så jobbiga mot henne! Tandvärk är ju det ondaste som finns! Va bra att den gått över! Hopas det håller i sig=)
    Har man jätteont och vill ha hjälp snabbt.Varför inte ringa jourhavande tandläkare då?
  • LillaÄrtan

haha säger fortfarande samma sak. Varför gå & lida i onödan när det finns hjälp att få

• goshheidi

Går man till akuten riskerar man att hamna ut för slarvjobb pga att de har så fullt upp där. Och att sitta och vänta i evigheter i en väntsal mitt i natten är inte någon höjdare det heller precis. Speciellt inte när man ska till jobbet följande dag(!)
    Ville ha snabb lindring så att jag skulle få sova igenom natten och sen vakna och få ringa till min egen tandläkare som är noggrann och gör ett jättebra jobb.
    Och tadaaa jag klarade ju mig mycket bra tack vare missteddys tips om att sätta en brustablett direkt mot tanden. Tack för tipset! Jag sov som en stock.
    Idag har tanden bara varit lite öm när jag bitit på den och jag har inte behövt ta några värktabletter alls :) så jag tror att jag klarar mig tills onsdan faktiskt.

Svar på tråden TANDVÄRKD