• fiffiluran

bilförsäkrining??

Funderar på hur man ska resonera när det gäller bilförsäkringar.. Vi har en Volvo S60 T5 från 2002. Den har fram tills nu varit helförsäkrad.. men nu har den ju sjunkit en hel del i värde och försäkringen är ändå rätt dyr. Vi betalar ca 1000 kr i månaden för en helförsäkring, är det läge att byta till en halvförsäkring nu eller hur ska man tänka egentligen??

några råd?

• Svar på tråden bilförsäkrining??
  • ermik

menar du att ni tänkte halvförsäkra en bil värd över 100.000 ?

om ni åker av vägen och bilen blir skrot får ni ju ingenting?

• annmi

Vaaa...1000kr i Månaden??
    Låter vääldigt dyrt tycker jag...Råd: Byt Försäkring & behåll helförsäkringen

• fiffiluran

ja precis bilen ligger ju och svävar precis vid 100.000kr sträcket... jag är inte så insatt i vad som ingår i halvförsäkring så jag har bett IF (vårat f-bolag) att skicka hem lite info. Men som du säger vore det ju ekonomiskt skitjobbigt om man kraschar och landar på noll och måste köpa ny bil, förutsatt att man överlever då.

• fiffiluran

annmi- det är tyvärr billigaste försäkringen som finns.. har kollat runt och tom anlitat ett förtag för att hitta bättre, men vi hade hittat det bästa själva. Om bilen varit reggad på sambon hade den dessutom varit 5 papp dyrare om året.

• annmi

Men ni har en väldigt dyr försäkring
    Vår bil ligger över 150.000kr,En BMW & vi betalar inte ens 500kr per/månad för Helförsäkring

Kolla upp detta på nätet...hos vissa försäkringar kan ni ju räkna ut er kostna...Nu hänger det ju lite på vilken ålder ni är i oxå

Meen kolla runt är mitt råd!

• Pie

Kolla in försäkringsbolaget "Tennant". Billiga!

15+6
  • annmi

Anar att det har med ålder att göra ...
    Men..Tycker dock att en Helförsäkring bör ni ha!

• fiffiluran

annmi- var har ni er bil försäkrad? jag e 30, haft körkort i 12år.. tror priset ökat för att vi bor i innerstan sthlm och parkerar på gatan... sen förståss att det är en T5:a (stor motor). Vi gillar verkligen bilen men nu när man ska ha barn och flytta till större känns det som att onödiga utgifter måste skäras ner..

• annmi

fiffiluran. Ni kan inte lägga era andra försäkringar i samma bolag då & påp så sätt få ned kostnaden?

Tycker det är skrämmande dyrt!
    Får man fråga vilket bolag det rör sig om?

Svar på tråden bilförsäkrining??