Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Ullaredstråden volym 4

Jetli skrev 2007-10-17 10:39:03 följande:
    är det någon som vet om det går att få tag i en örontermometer på ullared. sort och vad den kostar??
    Örontermometer finns - har själv köpt vår där, fanns några att välja på..Priset är jag inte säker på men om jag lyckas tränga mig till nedre plan idag ska jag kolla det
  • Smultronhjärta
    kidA skrev 2007-10-17 12:39:13 följande:
    jag ska göra ngt jag ALDRIG skulle göra hade jag sagt... jag ska till gekås med en bebis! hur gör man? han är 2½ mån bara. sover mycket o skriker aldrig. så så är ingen fara. men ska jag bära hnm i sjalen (=varmt skulle jag tippa på) eller ska jag bädda i kundvagnen åt honom? eller hur gör jag? babyskyddet kan han ju inte sitta i flera timmar liksom? annars hade jag ju kunnat lagt ner det i vagnen isåfall.neh hjälp mig nu brudar!
    Sonen har varit på Gekås massor av ggr..från det att han var 11/2 mån - hur man ska göra är ju lite beroende på hur länge man har tänkt vara där..Första ggn vi var där satt han i bilstolen i vagnen/bars i bärsele, sen när han blev äldre åkte han sele framåtvänd eller i sin vagn..Nu åker han kundvagn och får sitta mitt ibland grejerna och plocka, så han tycker att Gekås är lika kul som mamma Blir han trött så har vi med en filt som han sover på i vagnen. Allt handlar om att anpassa besöket efter bebis - hade jag varit du så hade jag nog "bäddat" åt liten i kundvagn och sedan varat det med sjalen..
  • Smultronhjärta
    Tösen24 skrev 2007-10-17 13:31:26 följande:
    Vet någon om det finns resematstolar? sån som man kan hänga på bordet.
    Japp, kostar 129:-
  • Smultronhjärta

Idag har jag kollat efter en mjuklift på Gekås och det verkar inte som om sådana säljs löst utan enbart tillsammans med kombivagnen men jag är inte helt hundra på det (bara nästan )

• Smultronhjärta
    sandy85 skrev 2007-10-17 18:39:34 följande:
    är kombivagnen bra? nån som hra den o har bild på den? kostar?
    Jag kommer inte ihåg vad det var för märke på den, den svart med grå och vita detaljer och kostade 1500:- Men jag tror inte att det var Modi som Gekås sålt tidigare..
  • Smultronhjärta

J E S S skrev 2007-10-20 10:06:30 följande:

Ja de finns dreggellappar, 4,95 kr/st så de e billigare på IKEA. Där kostar de 29 kr för 10 st.Men jag skrev fel när de gällde fällen. De va den lilla som va 70-80 cm, den stora är 80-90 cm. Jag hittade bara den gula, den är skarp i färgen men sägs blekna.
    Vår fäll är använd i vagnen sen februari i år och den är redan nu fin i färgen - alltså inte gul längre. Så vid flitigt användande går det snabbt
  • Smultronhjärta

Oj,vad många som är sugna på en on the peak jacka..själv skulle jag a.l.d.r.i.g köpa en sådan. Kan å andra sidan bero på att det känns som om varenda människa som handlar på Ica när jag gör det har sådana jackor. Så är det när man bor nära on the peaks största återförsäljare

• Smultronhjärta
    Pixxxy skrev 2007-10-22 16:58:57 följande:
    Är man helt galen om man åker ner på lördag? (löningshelg)Funderar isf på att komma ner till sen eftermiddag...
    Enligt mig: Ja Ja Ja JAAAAAAAAA - inte galen men i sådana fall riktigt Gekåssugen Lördagar i Oktober är heelt hysteriska! Vill ha för mig att det var förra lördagen som det var minst 36 bussar bokade för Gekåsshopping.. Fast har man tur resonerar många som så att man inte åker vid löning och då slipper du trängas
  • Smultronhjärta

Jag har varit på Gekås den 23 december många gånger..man kan knappt tro att det är samma ställe vid den tidpunkten Och då bodde jag inte så nära som nu utan hade 8 mil dit..

Svar på tråden Ullaredstråden volym 4