Inlägg från: Marlene B |Visa alla inlägg
  • Marlene B

Kupering!

Stackars hund som får öronen och svansen avklippta..hoppas någon gör det på ägaren också.

Det är inte bara jävligt fult, det är ren djurplågeri också enligt mig.

• Marlene B
    perlan81 skrev 2007-09-05 11:27:55 följande:
    Det är när det gäller kuperingen! Ärligt ENBART för människan! MEN alla säger olika saker som när dom går i kamp så kunde dom förblöda därför kupera man pitbullen iallfall men jag vet inte!Jag har kuperat pga att jag e så pass utställningsintresserad o tyvärr vinner bara hundar som e kuperade nästan. Sedan är jag uppfödare o ville ha in nytt blod till min kennel o fastna för min India o då var hon redan kuperad o det spela mig ingen roll.
    Ett riktigt egoistisk inlägg från en som ser till sitt eget bästa istället för hundens.
  • Marlene B
    perlan81 skrev 2007-09-05 11:34:51 följande:
    Folk säger en massa saker men jag vet inte. Mina hundar lider itne av dom e kuperade. MEN kan dock erkänna att jag led när VARJE gång jag skulle tejpa om öronen. Hålla fast valpen mot sin vilja dra tejpen från öronen Håret åkeer av. Stoppa ner pappret långt ner i öronen. Hålla koll på det osv. Själva kuperingen är INGEt jämfört med det som kommer efteråt! Folk hänger upp sig allt förmycket på att man tar bort en bit av örat det är inte det som är det hemska utan det som kommeer efteråt!MEN Jag har TRE kuperade hundar. Så samtidigt skämms man lite MEN det är enbart för jag ställer ut mina hundar så pass mycket o blev trött efter 4 år att alltid åka ut för hunden såg normal ut!
    Hundarna lider långt efter de fått öronen avklippta och ändå fortsätter du kuperingen på nästa hund och nästa hund och nästa....

Så du plågar hundarna enbart för att dom ska duga i dina ögon för utställning??
  • Marlene B
    Kamikazee skrev 2007-09-05 11:53:14 följande:
    Personligen tycker jag kupering och tejpning av öron är rent idiotiskt. Det finns ett skäl till att öronen är hängande och svansen lång. Det är så typiskt människan att vilja bestämma vad som är fint på en ras eller inte - istället för att acceptera att hundrasen faktiskt ser ut så.
    Ja de som resonerar så borde inte få ha djur anser jag.
  • Marlene B
    perlan81 skrev 2007-09-05 12:09:45 följande:
    Mina e FORTFARANDE IMPORTER. Det MENAS att det är gjort i ett land där det är GODKÄNT
    Men vafan nu ljuger du, du beskrev ju nyss i ett tidigare inlägg hur du gjorde med hundarna när deras öron blivit avklippta, hur plågade de verkade då du höll fast dem och då tejpade och körde ner papper i öronen på dom..

Olagligt djurplågeri
  • Marlene B
    perlan81 skrev 2007-09-05 11:27:55 följande:
    Det är när det gäller kuperingen! Ärligt ENBART för människan! MEN alla säger olika saker som när dom går i kamp så kunde dom förblöda därför kupera man pitbullen iallfall men jag vet inte!Jag har kuperat pga att jag e så pass utställningsintresserad o tyvärr vinner bara hundar som e kuperade nästan. Sedan är jag uppfödare o ville ha in nytt blod till min kennel o fastna för min India o då var hon redan kuperad o det spela mig ingen roll.
    perlan81 skrev 2007-09-05 11:34:51 följande:
    Folk säger en massa saker men jag vet inte. Mina hundar lider itne av dom e kuperade. MEN kan dock erkänna att jag led när VARJE gång jag skulle tejpa om öronen. Hålla fast valpen mot sin vilja dra tejpen från öronen Håret åkeer av. Stoppa ner pappret långt ner i öronen. Hålla koll på det osv. Själva kuperingen är INGEt jämfört med det som kommer efteråt! Folk hänger upp sig allt förmycket på att man tar bort en bit av örat det är inte det som är det hemska utan det som kommeer efteråt!MEN Jag har TRE kuperade hundar. Så samtidigt skämms man lite MEN det är enbart för jag ställer ut mina hundar så pass mycket o blev trött efter 4 år att alltid åka ut för hunden såg normal ut!
  • Marlene B

Säger ganska mycket vem det är som babblar och inte vet vad hon talar om

Svar på tråden Kupering!