Kupering!
Har inte läst den här tråden så mycket, men jag hoppas inte du kuperat hundarna själv för kupering är förbjuden i Sverige.
Har inte läst den här tråden så mycket, men jag hoppas inte du kuperat hundarna själv för kupering är förbjuden i Sverige.
Jag menade inte så. Varför bli så sur för att jag sa att det var förbjudet att kupera i Sverige?
Ja, jag är rottweiler uppfödare. Men jag är inte agrisiv mot folk för det.
Angående det du skrev om domare och det. Det är faktiskt tal om att kuperade hundar ska förbjudas på utställningar, men jag vet inte hur det har blivit om det är klart eller hur det är.
Ok, då vet jag. Har ju ingen kuperad själv så jag var inte säker på det, men vi har en hane som har stubbsvans i sina gener så honom avlar vi inte på.
Nej, igentligen inte, men halva kullen som vi tog hanen ifrån hade stubbsvans. Det var våran första rottis så vi visste inte så mycket, men Rottweiler klubben vill ju att man ska avla så lite som möjligt på dem för dom vill ju ha bort dom. Och dom är inte fina. Inte vad jag tycker i alla fall.
Ok, vet inte hur det är med den rasen om ni vill ha stubbsvans eller inte.
Jag vet faktiskt inte hur det kommer sig att dom blir stubbsvans. Det är väl nått i generna på nått sätt.