Testikelcancer?
Hej!
Jag är en kille på 31 som har nåt som inte känns rätt i min pung. Ja har inte ont eller så men ja har liksom fått en extra testikel. Nu är de ju inte en till testikel så klart men det är något som är nästan lika stort som testikeln som den liksom sitter vid. Den känns lite mjuk och sitter på insidan, typ.
Grejen är att jag för några år sen började en utredning för att se hur mina spermier mådde (blev inga barn liksom). Produktionen funkade inte så bra (typ inte alls) men på grund av en massa orsaker avslutade jag aldrig utredningen.
Jag gjorde en testikelbiopsi och stax efter kändes testikeln lite lik som nu, typ som om de fanns någon ärrbildning på ena sidan. Nu är de ju nåt som är större än tidigare och jag är självklart orolig för vad de ska vara.
Ska ta kontakt med läkare men måste bara "samla mig" lite först.
Min första tanke är ju Testikelcancer. Ja menar, vad skulle de annars kunna vara liksom?
Tanken slår mig också att om de nu varit nåt sånt här som varit orsaken från första början till att min spermieproduktion inte funkat så har de ju gått ganska lång tid. Om de då är cancer så är väl risken rätt stor att den i så fall finns på fler ställen i kroppen.
Nu är de ju inte allt för många killar här på Familjeliv men någon kanske vet nåt eller har erfarenhet av vad de skulle kunna vara, eller bara kan säga nåt...
Bespara mig förmaningar om att ja ska söka läkare för dit är ja redan på väg, bara inte just idag.
Tack för mig!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 13:53:56:
Tycker de vore en idé av Familjeliv att skapa en del på sidan för oss killar...