Frantic skrev 2007-09-17 11:03:56 följande:
Åter igen läser du slarvigt, med flit eller av misstag. Det finn inget i mitt imlägg som tyder på att jag trir på en gudinnekatt eller hur?Du likställer vetenskaplig inställning med religiositet, vilket faller på det faktum att vetenskapen till skillnad från religionen är en förnyelsebar inställning, där religionen är en ICKE förnyelsebar troslära, det utgår jag ifrån att du känner till.Åter igen, TS skriver "...Vad är det här för något? Är det bara slumpen eller varför blir det så här?"Att jag då svarar att det är naturligt och INTE hokus pokus får du till att jag "nedvärderar andras tro och åsikter"Tyvärr, det är så att alla har rätt att yttra sina åsikter, och om du så fort någon inte håller med dig om det du tror på, känner dig nedvärderad så är det kanske inte JAG som skall stänga av datorn och göra något annat en stund.Bemöt det jag skriver istället för att tjura om att jag "nedvärderar andras tro och åsikter", du känner till uttrycket om stenkastning i glashus va? Du antyder att jag inte "ger" respekt, VAD menar du med det? Är det så att så länge jag inte håller med dig så är jag respektlös?Utveckla gärna.
Återigen missförstår du mig och jag börjar hoppas du gör det med flit. Kattgudinnan var naturligtvis en referens till din kommentar om denna, och jag skrev "om", vilket alltså inte säger att du gör det, utan gör det till en hypotetiskt tanke.
Och kan du verkligen inte förstå hur du nedvärderar andras tro när du skriver t.ex. "
ockulta andar och spökerier, fjärrsyn och hejsan svejsan"? Jag kanske är känslig, men jag anser verkligen inte att min tro på andar är något "
hejsan svejsan", vilket du jämställer det med i och med en sådan mening. Så det handlar inte om att du säger emot, det får du jättegärna göra det blir otroligt tråkiga "diskussioner" annars. Men du säger ju bara emot utan motiveringar och utan att berätta hur du/vetenskapen anser att det fungerar, och jag uppfattar dig som otrevlig när du gör det.