• rockmind

Bygga hus med Fiskarhedenvillan

Jag undrar ifall det är någon som byggt hus med företaget Fiskarhedenvillan? (www.fiskarhedenvillan.se)

Vi går i husbyggartankar och tycker att de har jättefina hus.

Skulle gärna vilja ha åsikter om hur det funkat för er som valt att bygga genom dem, både postitivt och negativt! Om det är någon som byggt huset Hägern eller Dopingen är det extra intressant :)

• Svar på tråden Bygga hus med Fiskarhedenvillan
  • copernicus

här där jag bor bygger nästan alla fiskarheden, kanske beror på att företaget ligger här.Fundersam
    har inte hört någon vara missnöjd! tvärtom, men det finns troligtvis de som är missnöjda också.

• Angelven

En i området som byggt med dom - de stomreste, imponerande snabbt - typ 10 dagar från en lastbil med massa virke (inga moduler) på till vädertätt. Efter det snickrade han själv, har nog tagit ett år nu.

Själv funderat på dom - verkar bra.

Kolla på www.byggahus.se - deras forum är jättebra!

• lillkodd79

Tilda81: Jag blev väldigt nyfiken på fiskarheden villans hus, då vi sitter i hus tankar. Måste bara fråga, bygger ni det själva eller har ni entrepenörer som gör det åt er?

• rockmind

tilda81: vad roligt, just Doppingen är ju jättefint! lycka till, jag ska kika in på hemsidan då och då och se hur det går :) undrar oxå ifall ni ska göra mycket själva?

• tilda81

Plattorna har vi gjort själva garaget bygger vi själva men det är ett fiskarheden huset är det bara stomresning sen gör vi resten själva! Tack och lov har vi pappor och kompis som gärna hjälper till.

• Susstuss

Vi kommer att bygga en Lommen, i början på nästa år. Ska göra "insidan" själva. Har inte hört annat än positiva omdömen om företaget/dom som jobbar med dom.

Svar på tråden Bygga hus med Fiskarhedenvillan