• rockmind

Bygga hus med Fiskarhedenvillan

Jag undrar ifall det är någon som byggt hus med företaget Fiskarhedenvillan? (www.fiskarhedenvillan.se)

Vi går i husbyggartankar och tycker att de har jättefina hus.

Skulle gärna vilja ha åsikter om hur det funkat för er som valt att bygga genom dem, både postitivt och negativt! Om det är någon som byggt huset Hägern eller Dopingen är det extra intressant :)

• Svar på tråden Bygga hus med Fiskarhedenvillan
  • krambjörnen

bygger de huset åt dig eller skall man bygga själv?

och priset som står innebär det att de bygger allt åt en?

verkar för billigt bara.....

• Susstuss

Priset som står (i katalogen/på hemsidan) är bara materialet, inget arbete inräknat.

• Gelis14

sante...första och andra meningen....Ni valde en annan hustillverkare och bad dem bygga ett likvärdigt hus??!..redan där är jag borta..men jag är väl förmodligen trög =)

• tilda81

Gud vad dom har höjt husena nu vårat doppingen kostade 604 000kr när vi beställde de nu har dom höjt 2ggr så de ligger på 644 000kr vi bestämde oss i rätt tid kan man säga :).

• tilda81

dom uppgraderingar vi har valt att göra på vårat hus är längre fönster på baksidan,dubbeldörr framsidan sen valde vi att ta ek trappa med borstat stål upp till övervåningen vi resonerade som så att en trappa kommer vi aldrig att byta då ska vi inte vara snåla för att den är betydligt dyrare sen har vi ju tagit standard köket bara där spar vi in pengar.

• tilda81

Sante: bygga efter kundens önskemål lär väl bara gälla invändigt på fiskarhedens villor?? inte på någons annans hustillverkare,då kanske man får ta att det blir lite dyrare eftersom man väljer ett sånt dyrt hus!

• suzziluzen

Tilda81: Ja det är ett studio kök! Älskar det! Ska ni också ha vitt?
    Vi är såå nöjda med att vi har stående/liggande panel, det gör som sagt så mycket!

Gelis14: Fint hus! Jätte fina färger, ungefär så hade vi valt om vi inte hade tagit det klassiska faluröda.

• Julienne

Jag tror Sante menade att de valt en ritning från ett annat husföretag och sen hade Fiskarhedenvillan ritat efter det. Och det blev fel för en hög kostnad. Tråkigt i alla fall....

Jag gillar Fiskarhedenvillans modeller. Har kollat runt lite på andra husföretag och endast Eksjö hus har haft den sortens hus jag är intresserad av förut.

• Sante

Försöker att skriva mer tydligt....
    huset är från Forsgrens timmerhus,planlösning är efter vårt önskemål,Fiskerherd....har set både huset och planlösning och gav oss priset vad det kommer att kosta att tillverka huset,vi skrev på kontraktet men efter tre månader (det tog så lång tid att göra ritningar )fick vi en ritning på huset som liknar inte alls samma hus...det borde dom informera oss tidigare eller hur?
    snart väntetiden på tomten går ut den 10/10 och vi fortfarande har inget hus...nu är det Forsgrens som försöker skynda på (fast dom har en stor arbetsbelastning)och hinna innan tiden går ut,stressigt för oss alla pga en okunnig försäljare,vi har haft kontakt med den "högsta" försäljaren på Fiskerherd.... och han pastår att visst går att tillverka "vårt hus" till något högre pris?hmmmm.... man undrar snart vad dom håller på med...????

• tilda81

suzzilusen japp vi ska ha de vita köket med ek skiva och rostfri kåpa :) lär kanske börja snart och titta på lite kakel d finns ju hur mycke som helst att välja emellan.

Svar på tråden Bygga hus med Fiskarhedenvillan