• rockmind

Bygga hus med Fiskarhedenvillan

Jag undrar ifall det är någon som byggt hus med företaget Fiskarhedenvillan? (www.fiskarhedenvillan.se)

Vi går i husbyggartankar och tycker att de har jättefina hus.

Skulle gärna vilja ha åsikter om hur det funkat för er som valt att bygga genom dem, både postitivt och negativt! Om det är någon som byggt huset Hägern eller Dopingen är det extra intressant :)

• Svar på tråden Bygga hus med Fiskarhedenvillan
  • Julienne

Vad får man ge för en färdig produkt med Fiskarhedenvillan? Mellan tummen och pekfingret om vi bortser från tomten.

• lillkodd79

Julienne: Jag puffar på är väldigt intresserad av att bygga deras hus... speciellt doppingen eller svanen. Men vad hadlar det om för summor??

• kasa

Vi tykte oxå att deras hus är fina, vi valde dock att rita ett själva o gjorde mycket själva men hade ett företag från orten som stom reste o vårt hus gick på mer än 1 000 000 mindre...

• Selmas

Jag har oxå ett drömhus i tankarna från Fiskarhedenvillan, men ännu inga planer på byggandet, men drömma kan man ju alltid göra...

• lillkodd79

Hej måste fråga er, husgrunden, hittar inga uppgifter på vad det kan kosta, och vart man kan vända sig... Gör lite kalkylering innan för att kolla ungefär... Någon som vet?
    Tilda81: Får man fråga vad ni betalade för grunden?

• rockmind

På deras hemsida står priser för själva byggsatserna, men då är inte jobbet inräknat. Det varierar beroende på hur mycket man kan göra själv. Men på en offert som jag fått från dem hamnar ett 1,5-plans hus (Hägern) på cirka 1,7 miljoner (byggsatsen + jobbet att sätta ihop allt). Tomt ej inräknad.

• tilda81

Sambon har mycket kontakter känner många viktiga kontakter i olika faser i vårat byggeri som vi har och kommer att spara in lite pengar på,grunden på garaget gjorde vi själva på huset fick vi hjälp och på de sparade vi ca:50 000kr.
    Igentligen om vi inte skulle göra så mycket själva skulle huset gå på ca.2,2-2,3milj  men nu hamnar vi på mellan 1,6 och 1,8milj nånstans.

• tilda81

Suzzilusen: visst är det studio kök ni har valt? de ska vi ha också :) var in och tittade på din sida huset blev jätte fint,va de gör mycket att ha stående och liggande panel! de är så snyggt vi ska ha så vi med de ser så mycket större ut,

• Gelis14

Vi bor i ett fiskarhedenhus. Vi stormtrivs! Allt är sååå gediget gjort...det är verkligen klass på det. Å då har vi jämfört med många hustyper! Vi har bilder på det om du/ni vill se?

Svar på tråden Bygga hus med Fiskarhedenvillan