Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

en till som köpt molnoverallen, köpte 2 st. en i 74 och en i 80.
    De hade heller inte packat upp dem ännu, jag ringde innan butiken öppnats och la undan
    När jag var i kassan och betalade var det en annan mamma som bad henne hämta en när hon såg den.

Enligt personalen är det sista overallen som de ska få in inga fler modeller kommer. Hon sa att de bara fått en påse med molnoveraller.

Nu till en fråga, jag har köpt bamse bävernylonoverall från Lindex, men undrar om min dotter är för liten för att använda en sån klumpig overall, hon är 10mån och ganska liten, nästan 70cm och 7,3kg.
    För Molnoverallen är väl bara en sen höst overall, eller hade ni tänkt ha den till vintern.

• charmmiss

lollypop,
    det har du nog rätt i, att de är klumpiga.
    Såg att de bara had 2 bamse overaller kvar, overallerna verkar vara utplockade redan nu. Och om det är som hon säger att de inte får in fler vågar man nte chansa och sedan vara utan

• charmmiss
    Sassa82 skrev 2007-09-06 13:13:57 följande:
    min dotter hade en bamsebävernylon förra vinern när hon va 1 år visst alla overaller är klumpiga som någon sa.
    bra, då är det bestämt jag behåller den

har provat strl 74 på dottern, tyckte den var lite liten i storleken, lite trång att sätta på, trots att hon är spinkis. Längden är ok, men den är tajt i modellen.
    strl 80 fick jag inte prova, det blev höga protester
  • charmmiss

Tess N skrev 2007-09-06 15:19:28 följande:

Så där ja, en molnoverall i stl 80 till sonen idag   Det fanns en hel del kvar på Lindex i Tyresö om någon har vägarna förbi. Funderar skarpt på att köpa en i typ 62 eller nåt till nästa barn. Har visserligen inte tänkt skaffa nästa förrän om ett par år, men ändå
    Jag tänkte precis samma sak
    Har visserligen köpt lite babykläder men har ingen baby på g, haha.
  • charmmiss

jag är clubmedlem, men fattar inte riktigt varför man ska dra kortet varje gång, får man bonus eller.

• charmmiss

maruttan, mössan var ju oxå därifrån

köpte sådana rutiga byxor innan sommar till dottern, de var inte exakt likadana, (snyggare:) men nu när det är dags att använda dem är de för korta, typiskt, syr kanske dit mudd nedtill.

• charmmiss
    maruttan skrev 2007-09-06 17:01:38 följande:
    Toppen!! Har du köpt den oxå nu eller var det länge sen? Tänkte om den finns i butik nu?
    nej, köpte de i våras för halva rea priset så de finns inte kvar.

Ang skor, min lilla plutta har strl 17 o är snart 11mån, lycka till o hitta vinterskor i den storleken.
  • charmmiss

jag visade overallen till min man, han sa "den var fin, har du sytt den"
    haha, vilken komplimang

• charmmiss
    sanbe skrev 2007-09-07 19:44:30 följande:
    Har inte varit med i denna tråden förut men då ni är Lindex-fan som jag så ville jag höra vad ni tycker om Bamsesoveraller i Bävernylon e den något att satsa på ele? Kan ju tillägga att jag har en liten tjej på 1,½ år.
    Jag har köpt den till min dotter som nu är 10mån, är tänkt att hon ska ha den senare i vinter, just nu är den enorm. Har köpt molnoverallen att ha nu i början.
    Kvaliten vet jag inte, köpte den för att den var snyggast av de jag kikat på
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)