• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

babykaboom skrev 2007-09-24 16:55:12 följande:
    LillaÄrtan,tack för svar!Så molnoverallen är inte jättevarm då?Kan man ha den på sommaren t.o.m? Då kvittar det ju vilken storlek jag köper, då kommer den ju iaf passa nån gång?Tror jag ska köpa en 62 (våren) eller strl 80 (till hösten)... om det finns nåna kvar överhuvudtaget!!! Tack!
    jag hade köpt 56, det är ingen våroverall heller... den kommer bli för varm i vagnen i vår. I vagnen ska man klä bebisen som sig själv men minus ett plagg. Själva vagnen räknas som ett plagg. Felet man oftast gör är att överklä sina barn, men bebisar är väldigt varma över lag så de behöver inte så mkt. Man ska passa sig för att klä väldigt varmt för det ökar risken för psd.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Smultronbullen skrev 2007-09-24 17:03:15 följande:
    Jag har också stjärnbyxorna från Kappahl men tyckte de var lite smala i midjan. Snygga är det dock. En liten varning för stjärnbodyn i samma serie, bred med lustig passform och vid halsringning, i alla fall på min rätt stadiga knatte
    precis vad jag tycker är bra att de är smalare i midjan... Lindex´s velour ramlar av min lillkille... ändå är han inte direkt smal.
  • Snorky
    babykaboom skrev 2007-09-24 22:22:56 följande:
    Snorky,tack för tipset!Och för förklaringen... så vagnen räknas lixom som ett plagg? Jag trodde man skulle klä mer på barnet än på sig själv eftersom barnet ju ligger still... Medan jag ju rör mig och får upp värme på det sättet! Men man lär sig alltid nåt nytt... Kanske får jag skippa den overallen då... har ju redan en i strl 50 och en i 56. Inte kan man väl behöva två overaller i strl 56, eller? Fast visserligen, om 56 blir smutsig behövs ju en reserv... En strl 80 kan man väl ha till en ca 10 månaders, va?Förlåt att jag tjatar... men har ingen aning om hur snabbt de växer, de små liven. Och som ni läste tidigare, så var jag ju redo att sätta en vinteroverall på min sommarbebis...!!! Oj vad jag har mkt att lära!
    Min minsta är 9 mån nu o jag har köpt en i stl 74... 80 skulle också funka men har inte hittat nån... helt omöjligt att få tag i nån här Är glad för att jag hittat en i 74...
  • Snorky

Storlekstabellerna följer INTE mittenkurvan/normalkurvan!! Följer man den på både vikt o längd brukar man ligga ungefär en storlek under storlekstabellerna, hurvida man inte klär sina barn lite "stort" eller köper kläder från tex Lindex´s tjejavdelning (stl 86 o uppåt). Min äldsta son har alltid legat mitt på mittenkurvan i både längd o vikt men vi har i regel aldrig kunnat gå efter storlekstabellerna, kanske första halvåret dock. Han är 2½ nu och 92 lång typ... kläder i 92 sitter perfekt... jag köper dock alltid 98 nu så han har lite att växa i, 104 från tjej.

• Snorky
    Maj bebis 07 skrev 2007-09-25 12:24:52 följande:
    annie darkjag har också köpt hänngselbrallorna till min tjej. Tänkte att en röd body blir fin till. Har du sett ngn på Lindex som passar?
    röd enfärgad finns inte på Lindex, inte heller marinblå!! De enda som har är hm som har i två-pack o då tillsammans med en annan färg! Jag har nämligen letat ihjäl mig efter röd o blå body men fortfarande så har jag inte hittat nån!
  • Snorky

Vart hittar ni molnoverallen?? jag hittar inte den på hemsidan... ligger den nån annanstans än på ytterplagg??

• Snorky
    seSSa skrev 2007-09-25 17:55:24 följande:
    någon som har den där retrotröjan i strl 86 i affären vid sig (lindex)?? har letat överallt
    Örebro har den både i stan o i Marieberg.. jag köpte en själv i söndags.
  • Snorky
    Toyya skrev 2007-09-25 17:43:37 följande:
    Enfärgade enkla bodys i tvåpack (vit och röd) hittade jag på City-Gross. Märket heter Crossbow, knapp i nacken och inget ryschpysch. Snygga.
    okej, men city-gross finns inte i de här regionerna! Men tack ändå för tipset...
  • Snorky
    seSSa skrev 2007-09-25 18:02:08 följande:
    vart är stan för dig?jag har kollat i sthlm city, gallerian, och hört för mig på drottninggatan.... Nothing! skicka gärna ifall ni hittar, betalar porto o allt! d lite sura e at jag har 30% rabatt som jag tänkt utnyttja på den men men
    Line80 skrev ju att gallerian hade de för 39:- idag, se inlägg 3041
  • Snorky
    Zvartaliljan skrev 2007-09-25 22:07:40 följande:
    Någon som har en 25% kod som man kan få använda på hemsidan?
    B12001 stod det på min
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)