Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

snigelina skrev 2007-10-13 16:10:12 följande:
    Oj, men det låter ju onekligen stort Vår dotter född april 05 hade en Reima tec i str 74 sin första vinter. Det går ju inte ha för stor och klumpig overall heller om de börjar gå etc.
    Ja jag vet det låter apstort men de har ju 80 på kläder nu redan (vissa 74/80 också). Kollade på BVC-kurvorna också och i mars kommer de att vara ca 84 cm om de följer sina kurvor och man kanske använder overallerna längre än så tom.
  • Tvillingmamma2007

Ja visst är det olika! Ska på 6-mån kontroll nu på mån ska bli kul och se hur stora de är då

• Tvillingmamma2007
    snigelina skrev 2007-10-13 16:20:56 följande:
    Okej, jag tror dig. Vår dotter hade också 74/80 på våren. 86 hade hon vintern efter i overallen.. Men jag byter hellre overall mitt i vintern (köper billigt på rean) än att ha en för stor och klumpig overall i början av säsongen.
    Jag tänkte försöka vara lite ekonomisk. Har ingen lust att behöva köpa 4 vinteroveraller i år! Synd att de inte kan ärva av varandra
  • Tvillingmamma2007
    solida skrev 2007-10-28 09:58:44 följande:
    Nej jag håller absolut med! Helt smal i ben och armar, och sen en pösig mage. Sålde min på tradera för 310 kr.
    Jag tyckte heller inte att molnoverallen satt någe bra. Sålde också mina på tradera, 410 resp 300 kr.
  • Tvillingmamma2007
    mian71 skrev 2007-10-28 20:05:14 följande:
    Enligt mitt Lindex börjar "mellansäsongsrean" först imorgon måndag. Då kommer en stor del av höstkläderna reas ut för att göra plats för nästa kollektion. Det borde ju gälla för alla butiker. De magra rea-snurror de hade nu var nästan bara uddaplagg, sa expediten.Min lille gosse har blivit ägare till ett par gula lejontights idag. Jag som var så förtjust i de blå innan är helt omvänd  Och jag fick ytterligare en beställning på en omsydd djur-tunika. Bara att ta fram symaskinen alltså.
    Här i Uppsala så finns också bara en snurra med uddaplagg...nån som vet när rean börjar här (om den gör det dvs)??
  • Tvillingmamma2007

Princess Leia skrev 2007-10-30 13:12:32 följande:

Jag ringde dit dom har massor kvar.Visste ni att den kommer komma i blått oxå?
    Nice ska den komma i blått! Börjar tröttna på allt brunt nu
  • Tvillingmamma2007
    charmmiss skrev 2007-10-31 08:18:31 följande:
    ja, jeanskjolen med ugglor är ursöt, synd att den är alldeles för stor på dottern, hon har strl 74, men tröjorna i strl 86 går bra. Jag har jättesvårt att hitta byxor till henne, det enda som passar är byxor med justerbar resår i midjan och såna är så svåra att hitta tycker jag.
    HM har väl ofta justerbar resår i midjan. Fast Lindex är ju väldigt dåliga på det och smala är de ofta också...vi som har två knubbisar! Inte så kul att alltid gå i mysbyxor kanske!
  • Tvillingmamma2007
    Nifelheim skrev 2007-11-05 08:26:15 följande:
    jollydolly: ungefär det svaret fick jag av Lindex personalen här när jag frågade. De har en lista på vad som ska finnas på rean, och sen så rear de även de uddaplagg de har och vill bli av med. Priserna får de däremot sätta relativt hur de vill sa hon iaf. Därför har inte alla butiker samma priser
    Men de borde väl ändå rea ut det som lindex har som rea på nätet? I min Lindexbutik var inte några av bodysarna på nätet nedsatta i butiken, dåligt tycker jag.
  • Tvillingmamma2007

Mä, vad har hänt med storlekarna egentligen? Har ett gäng bodysar ur t3b2 sortimentet (gitarrer, hundar mfl) i strl 80 och nu så köpte jag den vita/bruna organic bodyn samt den gula I´m a monster bodyn i strl 80 men de är ju typ en storlek större! De är lika stora som t3b2 86! Så bra att jag köpte bodysar som de kunde ha nu på en gång...hm...

• Tvillingmamma2007

Ok, tack för svar! Nä orkar inte byta, de växer väl i dem snart och så får jag väl shoppa några till Men lite drygt är det ju det här med storlekarna.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)