Inlägg från: Squeezetoy |Visa alla inlägg
  • Squeezetoy

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Stuprören var jättesöta, men jag är nog en mer baggy typ. Är jättesugen på de där camo-byxorna trots att pojken inte har mer än 74 på byxor än, 80 på bodys. Men man kan ju ha på tillväxt...

Jag måste snart iväg och köpa mer velourbyxor från tag 3 sortimentet, de är ju bästa vardagsbyxan tycker jag. Dags att köpa större storlek nu så att det sitter riktigt baggy

• Squeezetoy
    Tjollabolla skrev 2007-09-19 16:18:10 följande:
    Idag köpte jag dom ursöta rutiga snickarbyxorna till vår grabb! Har dock inte provat dom, han sover . Jag tog storlek 80, han har 74 nu annars. Men när jag höll dom framför honom och mätte med benen så såg det ut som att 74 satt exakt... Ska prova sen och se, vill ju gärna kunna använda dom nuuuu
    Jag köpte såna också i 80, han har egentligen 74 på byxor, men på bodys är han mer en 80 så jag tänkte att jag vill ju inte att de ska bli korta i ryggen för fort. De sitter ju baggy på honom och de åker ner över fötterna, men för oss gör det ju inget eftersom han inte är upp och går (han är ju inte mer än 5,5 månader).
    Jättetuffa är dom tycker jag.
  • Squeezetoy

Ni shoppinggalna ni har kanske pejl på var jag kan hitta enfärgade bodys? Jag är ute efter vitt och brunt i första hand. Helst vill jag ha knappar upptill, inte omlottskärning vid axlarna. Allt med krage går fetbort.

Jag har sett att HM har två-pack att beställa, men jag hade gärna sluppit det eftersom jag nog inte är sugen på nåt annat därifrån. Fast shopping är ju kul även på nätet. Hittar säkert någon härlig over-sized sticketröja om jag letar lite, eller nåt annat jag "behöver"...

• Squeezetoy

tack Solida, då måste jag nog iväg till Lindex på måndag då... Har kollat tidigare, men då har det varit bara de randiga på t3b2. Han har stl 80 på body, 86 skulle nog gå också på Lindex-bodys eftersom jag tycker att de är korta i ryggen.

• Squeezetoy
    jollydolly skrev 2007-09-24 14:42:57 följande:
    Halloj!Gillar Lindex barnkläder grymt mycket och jag behöver ett råd från er som kanske har barn eller ni som vet iaf kanske. Jag ska ha mitt första barn i slutet på jan -08 och då kommer jag ju att behöva ngt ytterplagg såsom en overall eller så. Frågan är vilken storlek som är bäst att köpa??? 56 tycker jag verkar bli så litet om man ska ha kläder under osv, sen vet man ju inte riktigt hur stor bebis man kommer få... Är det inte bättre då att köpa lite större, men hur pass?? 62 eller??
    Jag köpte en fleeceoverall i stl 62 innan vår son kom. Den var från HM Logg. Visst, den var stor som en åkpåse i början kändes det som, men sen växte ju han som jag vet inte vad i början + att han redan var 54cm lång vid födseln. Så jag är glad att jag köpte en 62:a, men det är ju sååå svårt att veta innan. Hade vi fått en liten bebis så hade vi nog kanske köpt en till lite mindre. Men nu var det bra att vi hade den vi köpt för den räckte ganska länge och var bra att ha under vårkvällarna.
  • Squeezetoy
    babykaboom skrev 2007-09-24 22:22:56 följande:
    En strl 80 kan man väl ha till en ca 10 månaders, va?Förlåt att jag tjatar... men har ingen aning om hur snabbt de växer, de små liven.
    Njae, inte säkert. Min pojk är snart 6 månader och har 80 på kläder. Vi har lagt undan nästan alla 74 bodys eftersom de är förkorta i ryggen. På sin 5 månaderkoll var han 71cm lång.
    Men min brors pojk vet jag att jag köpte stl 80 till i present till hans 1års-dag och då satt 80 perfekt på honom. Så det är vääääldigt olika hur barn växer.

Sen skulle jag nog vilja säga att man inte ska köpa kläder för riktigt hur långt in i framtiden som helst. Nästa höst kommer det säkert att finnas någon ny snygg overall man vill ha. Dessutom, innan man träffat sitt barn så vet man ju inte riktigt vilken "stil" de har. Du kanske får en rååååååsa tjej, eller en riktigt svart kille, förstår du?
  • Squeezetoy
    Ljusstrimma, vilken webläsare använder du? Om du använder firefox är du tvungen att lyckar markera bilden så den blir blå och sen kopiera den med ctrlC
    Men explorer ska det hjälpa att högerklicka och välja kopiera.
  • Squeezetoy
    Tjollabolla, jag såg i bildtråden att du hade en fin grön body/tröja till det gubbrutiga byxorna, får man lov att fråga varifrån den kommer? Det blev jättefint ihop.

Jag älskar verkligen de byxorna, och jag funderar på att köpa dom i stl 86 också, egentligen är jag lite emot att köpa samma plagg igen, men de är såååå fina.
  • Squeezetoy

Tack, tjollabolla!

Jag har använt byxorna med en body från Åhlens hittils i typ offwhite med ett hundtryck, men som inte syns för byxan. Men det var mycket finare med det gröna till.

Det är synd att det inte finns mer enfärgade bodys.

Kan ju meddela att här i Skövde på IcaMAXI har Lindex kvar mycket av det som verkar vara slut i andra butiker, Molo-kopian i flera storlekar, både klänningen och bodysarna, även den lila/gröna varianten. Veloursnickarbyxor, velourbyxorna från flick fanns också i svart, brunt, hallonrött och lila. Det var det jag såg i alla fall när jag hastade igenom.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)