För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
Nu är jag ju en sån där napp-matchande mamma och jag har full förståelse för att man åker till en annan affär för att köpa nappar än den man i vanliga fall åker till. Tror inte någon på allvar tänkt åka flera mil extra för att köpa nappar.
Sen var det ju faktiskt inte själva märket utan snarare det faktum att jag tror att många är rätt trötta på de i många fall väldigt stereotypa nappar som finns. Eller i varje fall på att många nappar är så übergulliga. Måste saker till barn vara puttinuttiga?
Jag är jätteglad att min pojk vill ha Esskas nappar för det är jättefina, finns i många färger och inte enbart pasteller. Och inte är motiven på dom heller lika mesiga som mams ofta är.
Sen tycker jag att man kan ge mam en liten eloge som tar fram lite modesaker på napparna. Tidigare i år hade de ju t ex Marimekko-mönster i alla möjliga olika färger.
Min pojke använde mams nappar första tiden med sen åkte de bara ut, men eftersom jag inte är jätteförtjust i deras motiv och pasteller så köpte vi en annan modell som inte hade några tryck och en annan sköld.
Jag ska en sväng på Lindex idag, bara jag lyckas masa mig in till stan... Ska på Hm också en sväng. Även om jag inte har någon överdiven lust är det bara att konstatera att jag behöver fler bodys, har fått lägga undan tre stycken nu som blivit förkorta. Har även fått lägga undan muddvelour från Lindex som blivit små, så jag ska köpa fler sånna. Se är så suveräna tycker jag. Köpte förresten en ekologisk body på Lindex häromdagen, men så idag när jag hade tvättat den och la i lådan upptäckte jag att det minsann var vanliga knappar vid axeln och inte tryckknappar, så bökigt tycker jag.