Inlägg från: Squeezetoy |Visa alla inlägg
  • Squeezetoy

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Nu är jag ju en sån där napp-matchande mamma och jag har full förståelse för att man åker till en annan affär för att köpa nappar än den man i vanliga fall åker till. Tror inte någon på allvar tänkt åka flera mil extra för att köpa nappar.  

Sen var det ju faktiskt inte själva märket utan snarare det faktum att jag tror att många är rätt trötta på de i många fall väldigt stereotypa nappar som finns. Eller i varje fall på att många nappar är så übergulliga. Måste saker till barn vara puttinuttiga?
    Jag är jätteglad att min pojk vill ha Esskas nappar för det är jättefina, finns i många färger och inte enbart pasteller. Och inte är motiven på dom heller lika mesiga som mams ofta är.
    Sen tycker jag att man kan ge mam en liten eloge som tar fram lite modesaker på napparna. Tidigare i år hade de ju t ex Marimekko-mönster i alla möjliga olika färger.
    Min pojke använde mams nappar första tiden med sen åkte de bara ut, men eftersom jag inte är jätteförtjust i deras motiv och pasteller så köpte vi en annan modell som inte hade några tryck och en annan sköld.

Jag ska en sväng på Lindex idag, bara jag lyckas masa mig in till stan... Ska på Hm också en sväng. Även om jag inte har någon överdiven lust är det bara att konstatera att jag behöver fler bodys, har fått lägga undan tre stycken nu som blivit förkorta. Har även fått lägga undan muddvelour från Lindex som blivit små, så jag ska köpa fler sånna. Se är så suveräna tycker jag. Köpte förresten en ekologisk body på Lindex häromdagen, men så idag när jag hade tvättat den och la i lådan upptäckte jag att det minsann var vanliga knappar vid axeln och inte tryckknappar, så bökigt tycker jag.

• Squeezetoy

Här var det så urplockat på mudd-velour så jag kom inte därifrån med en enda Jag kollade också efter velouren på tjej, men de hade bara större storlekar av dom så jag provade ingen sån heller. Vid det laget var jag så less att jag inte orkade kolla efter några andra byxor.

Men jag köpte två st 2-pack bodys på HM i alla fall.

• Squeezetoy
    seSSa skrev 2007-10-09 20:06:45 följande:
    åhh vad petnoga... min mening var varken att detta skulle vara reklam eller nåon annons.. någon kan ju bara hojta till ifall intresset finnes så kan vi snacka privat, d e ju inget om någon annons....när man ber andra se efter ett plagg o sedan kanske skicka den till en så e d ju samma sak, men men...
    Men så får man ju inte heller göra har jag bestämt för mig. I Polarn och Pyret tråden så har de ju skrivit noga i TS vad det är som gäller.

Saxat från Po.p trådens TS

OBS! I tråden är det inte tillåtet  att posta någon form av annons, varken direkta eller indirekta, varken köpes, säljes eller bytes.
    Det är inte heller tillåtet att göra "efterlysningar" dvs man får INTE skriva "kan någon köpa xx och skicka mig?" Man får inte skriva "Jag vill ha en xx, nån som har en att sälja?" eller "jag har en xx i fel storlek om någon vill ha"..."

Allt detta räknas som reklam och ger en varning samt att tråden riskerar att stängas!

• Squeezetoy

Jag tror nog att många mammor önskar sig en liten tjej faktiskt. Men i slutänden är man nog lika glad för de barn man har, oavsett om det är pojkar eller flickor.
    Både jag och min sambo har sagt att det skulle vara jättekul om vi fick en flicka nästa gång, men å andra sidan är det faktiskt jättekul med små killar också. Dessutom har jag fått idén i mitt huvud att jag nog bara kommer att få pojkar, 3st. Vet inte varför, men jag tror det blir så.

Idag har jag shoppat lite, men inte på Lindex. Jag hade pengar tillgodo på Åhlens och köpte en jättefin body där i ekologisk bomull. Sen blev det fina sockor på KappAhl.
    Av en slump hänger det dessutom en jacka med mitt namn på i Sistersaffären. Kunde inte riktigt bestämma mig i affären men hängde undan den, imorgon ska jag dit och shoppa!

• Squeezetoy

Familjen Söderström
    Tyvärr får man inte efterlysa sådär, om att skicka och betalning mm. Det är emot forumets regler och tråden kan bli stängd.

Tydligen kan du få ditt inlägg borttaget genom att själv anmäla det på symbolen. Vore tråkigt om tråden stängs.

Själv ska jag ta en tripp till en av Lindexbutikerna här i stan idag och kolla, jag tänkte skaffa lite nya velourbyxor, har upptäckt att de är jättebra även nu när pojken kryper. Av någon anledning ger de ganska bra fäste mot golvet. Med vissa andra byxor glider han bara omkring stackaren. Inte lätt när man är nybörjare på krypandet.

• Squeezetoy

Jag såg både grön och brun djurtunika idag. Väääääldigt retro.

Själv letar jag snigeltröja, men den har inte funnits på någon av Lindexaffärerna här i stan. Jaja, egentligen behöver vi inte fler överdelar/bodys just nu, det är byxor som gäller. Hittade jättefina snickarbyxor i jeans, både på FIX och baby, men inte i rätt storlek Det går inte riktigt min shoppingväg...
    Tur jag kunde trösta mig med att hämta min egen vinterjacka som jag fick lämna på lagning efter jag använt en gång och en av tryckknapparna gick sönder. Men det är lagat nu och jag kunde mysa i den i höstblåsten.

• Squeezetoy

Är det någon som sett fina strumbyxor som passar på en kille någonstans? Det finns ju ett överflöd till tjejer, men rosa med kitty eller små blommor mm är jag inte direkt sugen att sätta på min son.

• Squeezetoy

Ååh, dom har jag missat, tack för tipset. Ska in till stan imorgon, får titta in på KappAhl då.

Lejån skrev 2007-10-24 15:55:22 följande:
    Nu finns det ju tuffa på Kappahl, svarta med vita döskallar tror jag det var...
  • Squeezetoy

Vi som faktiskt planerar fler barn vågar inte köpa något inför nästa bebis, tänk om det liksom inte blir någon fler bebis... Lite nojjig.

Jag ska till Lindex i en annan stad idag, ska iväg på IKEA och lite annat som inte finns här. Fast det verkade ju som att det fanns mycket fint på Lindex här i Skövde nu, om man ska tro waomi. Men jag ska ju in till Skövde imorron.

waomi, var det på Maxi du handlade eller inne i centrum?

• Squeezetoy

Jag kan inte tycka annat än att det mesta hos Lindex är smått i storlekarna.

Waomi, då vet jag, ska nog både gå en sväng på stan och ute på Maxi imorron, om jag inte hittar det jag vill nere i jönköping dvs. Rent generellt brukar de ha bättre utbud ute på Maxi tycker jag.

• Squeezetoy

Det blev inte något Lindexshoppat för mig idag heller, dels var det lite ont om storlekar på en del kläder, sen snigeltröjan blev ja lite besviken på så den köpte jag inte pga det. Det blev lite kläder från MOLO istället som sambon plockade ut. Och sen blev det ju lite handlat på IKEA så det räcker ju gott som "plåster på såren"

Funderar lite kring den stickade västen i vitt med dödskalle på, nu fanns den inte inne i 86 så jag kunde se hur stor den var, men den är förmodligen rätt stor på min pojk, men tror ni man kan lyckas krympa den i tvätten? Så att han kan ha den nu, är sååå sugen.

• Squeezetoy
    annie dark skrev 2007-10-30 08:45:17 följande:
    Jag köpte en massa 62 jag också och vips så hade hon växt ur dem, skittrist.Nu har hon 68 och har haft det i 6-7 v och de varkar funka ett tag till.
    Vi hoppade i stort sett över 62, vi fick lite kläder i den storleken, själv köpte jag två plagg har jag för mig. Konstaterade att 68 faktiskt inte var mycket större och att eftersom han växte som en tok så kändes det lite som bortkastade pengar.

Det är lite tråkigt med de där första storlekarna eftersom det för dom flesta går rätt fort att växa ur. Å andra sidan slits det ju inte jättemycket heller. Vår pojk har en kusin som är ett år äldre han fått ärva en del av. Sen har vi numera en "pool" av kläder som vi syskon låter vandra runt allt eftersom det kommer nya små kusiner. Det är mest kläder i stl 56, men lite 50 och 62 också. Det är bra att ha första tiden, med en kräkig bebis var det rätt skönt att ha en hel massa "slarv-bodys" så man kunde byta flera gånger om dagen. Dessutom de kläder som varit använda till ett par barn och är tvättade en hel massa ggr var hur mjuka och goa som helst. Sen ville man förståss ha nya kläder också, men det var ett bra komplement. När det kräkts som mest och man bytt 5-6 bodys på en dag var det rätt skönt att ha så pass mycket kläder att man slapp köra tvättmaskinen varje dag.
  • Squeezetoy

LillaLisah
    Den grå klänningen med röda tillbehör till jul, till nyår kanske det blir bättre med svart/vitt, kanske mörkblått till? Det är ju "accesoarerna som gör det" i modevärlden

• Squeezetoy
    gambia90 skrev 2007-12-02 22:33:27 följande:
    Men det är väl egentligen inte så mycket pengar för en vinteroverall?
    Jag tycker det är lite skillnad på en fleeceoverall och annan vinteroverall. En vanlig enkel fleeceoverall utan windstop ska enligt min mening inte kosta överdrivet mycket.

290 plus frakt blir ju betydligt mer än inköpspriset, fast å andra sidan har vi ju sett dessa molnoveraller gå för betydligt mer än så...
  • Squeezetoy

Det är väl så att folk tror att de fyndar bara för att de handlar på Tradera. Själv har jag handlat på Tradera några få ggr, men det blir rätt sällan eftersom jag vägrar betala överpriser.
    Men visst, det ligger ju en hel del i att den som har råd att köpa dyrt kan tjäna på det. Det är ju inte alla som kan köpa t ex dyra Molo/Me&I/Po.p mfl, men om man nu har det och sen kan lägga ut dom på tradera/blocket och sälja dom med bara lite förlust (kanske till och med vinst om man har tur) så har man ju sällan förlorat lika mycket som om man fått köpa en billigare kläder på H&M/KappAhl/Lindex t ex som sällan betingar speciellt mycket i andrahandsvärde.

220 spänn för begagnade KappAhl-kläder... Jaja, man får ju hoppas att de blev nöjda

• Squeezetoy
    Snorky skrev 2007-12-03 16:19:07 följande:
    ähh... gör om allt till unisex så blir det bättre! Fast tjejavdelningen har ju jättemkt unisex så jag handlar mkt där till min stora pojk... på pojk hittar jag inte ett skit, men det beror också på att allt är så "häftigt" o "tufft" där o det är inte min stil riktigt.
    På en av Lindexaffärerna här i stan har de hängt de tjejkläderna som känns mest unisex precis i gränsen mellan avdelningarna. På det viset är det säkert fler pojk-föräldrar som hittar dom. Det är ju inte alls som snokar inne på tjej liksom. Jag tycker att det var ett bra initiativ av den affären.

Jag gillar inte heller Lindex pojkkläder från 86 och uppåt. Över huvud taget tycker jag det känns rätt trist nu när min pojk som faktiskt inte är mer än 8 månader har 86 redan på bodys/tröjor (lite stort är det ju, men det ät ju inte någon idé att köpa 80 som sitter perfekt på heller) Sen har han en stl mindre på byxor oftast. Men nu måste jag ju börja kika på avdelningarna för större pojkar. Nog för att han är ganska stor i växten, men han är ju ändå bara 8 månader och jag tycker inte alltid att kläderna från 86 och uppåt alltid är så anpassade för hans ålder. T ex tycker jag att bodys är jättebra eftersom man slipper glipor, och han är enligt mig fortfarande i en sån ålder att body är mest praktiskt, men urvalet krymer rätt drastiskt efter 86, inte ens alla som har bodys i 86 heller.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)