• solida

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

LIne80> Visst var det du som hade köpt rutiga mjukisar på HM? Jag var inne igår (för att TITTA ) och såg dem bara i stora storlekar (typ 104-122). Men det jag undrade mest över var att munkjackan som ju borde vara till gick i en annan färgton! Den var jättesnyggt mörkbrun, medan byxorna var liksom lite brungrå i tonen... Passade verkligen inte ihop. Har du samma intryck?

Sorry att det blir lite hm-prat här i lindex-tråden, men jag tyckte det var så konstigt...

• solida

annie dark skrev 2007-09-20 09:38:13 följande:

Köpte gitarrtröja igår till dottern. Hon har visserligen bara 68 nu men när det är dax så finns de ju inte kvar.Men va små de var. Tog 86, jämmförde med en meandi tröja i strl 74/80 och den var lika stor fast meandi tröjan var lite längre på ärmarna så det är nog mer en 74/80 tröja.Då kan hon ju ha den tidigare, längtar, den är så fin.Köpte en massa 86 plagg. Klänningen med kaniner samt de tillhörande tightsen samt retrotröjan med cirklar som jag ska byta, tog den i grönt o cerise men ångrade mig så jag ska ta den bruna istället.Hur är Lindex i storlekarna annars, små eller? Tycker de är normala bland babykläderna. Bra att de inte är så smala tycker jag, pop bodysarna är väldigt smala och min lilla tös är lite rund.Efterlyser också den där boken med barnklädesmöster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kul att sy eget som ingen annan har.
    Jag tycker lindex storlekar är väldigt olika från plagg till plagg. Har köpt några kortärmade bodys i stl 80 som han verkligen inte kan ha än. Däremot kan han ha äppletröjan i stl 86. De har väl olika leverantörer som har olika mått på sina kläder kan jag tro.
  • solida

Jag (eller Milo) fick en present idag. En body med gitarrer, grå med gröna kanter. Precis likadan som jag köpte till honom i förra veckan... Och i samma storlek (80). Hon hade tyvärr inte kvar kvittot, och jag har inte heller kvar kvittot. Dock sitter lapparna kvar. Kan jag gå in med den och byta till ett annat plagg utan kvitto om lapparna sitter kvar?

• solida

Börjar också ångra inköpet av overallen litegrann... men det kanske är för att det inte har blivit så kallt än, så han har inte kunnat använda den. Hade funderingar på att sälja den på tradera istället men nu när den ligger ute på lindex sida så är det väl ingen som vill köpa. Annars får jag väl spara den till nästa unge.

• solida

Familjen Söderström skrev 2007-09-20 16:17:23 följande:

solida jag har gjort så och dom har gjort undantag.. så länge lappen sitter på så tycker jag att man borde få kunna byta iaf
    Jag tycker också det. Det är ju inte som att jag vill ha pengarna tillbaka, utan bara byta till nånting annat. Får väl förklara situationen helt enkelt.
  • solida
    Alexa skrev 2007-09-20 17:51:27 följande:
    www.lindex.se/SE/Products/ImageZoom.aspx...É inte den ganska fin?? Vet inte vad minsta dottern skall ha som vinterjacka... Köpte en alldeles för stor på Po.p som hon nu badar i...
    Jag länkade ju just till den!! Är mina inlägg osynliga?!
    Skulle absolut köpa den om jag hade lite större barn! Jättefin!
  • solida

OM jag ska byta gitarrbodyn, då måste jag byta mot nåt annat ur t3b2-sortimentet va? Även om jag inte har nåt kvitto...

Är annars hemskt sugen på den här:

www.lindex.se/SE/Products/Product.aspx&subid=761765&prodid=683867&parentid=0&color=467642&NewView=true

• solida
    Squeezetoy skrev 2007-09-21 17:53:53 följande:
    Ni shoppinggalna ni har kanske pejl på var jag kan hitta enfärgade bodys? Jag är ute efter vitt och brunt i första hand. Helst vill jag ha knappar upptill, inte omlottskärning vid axlarna. Allt med krage går fetbort.Jag har sett att HM har två-pack att beställa, men jag hade gärna sluppit det eftersom jag nog inte är sugen på nåt annat därifrån. Fast shopping är ju kul även på nätet. Hittar säkert någon härlig over-sized sticketröja om jag letar lite, eller nåt annat jag "behöver"...
    Vilken storlek är du ute efter? Jag såg i olika färger på lindex idag, på ta 3 betala för 2. Det fanns t ex vitt, blått, grönt och rosa. Och lila tror jag. Kollade inte så noga för jag var ute efter byxor. Men de var nog upp till stl 80 el 86.

Såg JÄTTEFINA tunikor/klänningar för lite större tjejer (kanske stl 110 och uppåt?) som de höll på att packa upp på mitt lindex idag. En var i möörkrosa, en i cerise och en i grönt. Kunde inte kolla så noga eftersom de inte var riktigt uppackade än, emn verkligen ett tips för er som har så stora tjejer!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)