• Anonym (bonus)

Positiva bonustråden!

Många här tycks tro att bonusfamiljer alltid är pest och pina. Kanske inte så konstigt eftersom man inte så ofta känner för att skriva om de bra sakerna, bara de dåliga.
    Så jag tänkte att om någon vill får de gärna skirva sina positiva upplevelser av bonusfamiljer här!

Jag börjar
    Jag är väldigt ung och har aldrig varit särskilt barnkär, har alltid tänkt att familj skaffar jag inte förrän jag är 30 - minst!
    Nu kommer jag på mig själv med att:
    * frivilligt läsa 5 sagor om dagen för att få sitta med en varm barnkropp i knät och bara mysa
    * lägga en mindre förmögenhet på barnböcker, barnkläder o.s.v.
    * läsa veckobrev från förskolan
    * glatt äta frukost klockan 7.30 en lördagmorgon
    * planera familjeutflykter till varje helg vi har bonusen
    * "råka" komma in på bonusen i varje samtal jag har ("jaså du säljer telefonabonnemang? Vet du vad, då kommer jag att tänka på igår när jag pratade med min bonus i telefon...bla bla bla)
    * förväntansfullt tänka på framtiden med min underbara man och min underbara bonus
    * hoppas på att jag kommer ha en bra relation till min pojkväns ex (i tidigare förhållanden har ex bara varit en källa till svartsjuka och uppfinningsrika förolämpningar)
    * m.m....

Och vet ni vad? Jag har aldrig varit såhär lycklig...

• Svar på tråden Positiva bonustråden!
  • Anonym (bonus)

Ingen mer som har ngt postivt att säga om att leva i bonusfamilj?

• JustMyself

Härligt att läsa ditt inlägg TS!

Har själv två bonusar som jag avgudar!
    Två ljuvliga små killar som är jättemysiga på alla sätt!
    Har själv en dotter sedan tidigare och barnen fungerar jättefint ihop.
    Ser fram emot våra helger och planerar ofta lite extramys när de ska komma!
    Som grädde på moset är pojkarnas mamma (sambons x-fru) kanonbra att ha att göra med! Samarbetsvillig och positiv!
    Ja,allt flyter verkligen bra på alla plan.

• Anonym (biomamma)

Hejsan. vad glad jag blir av att läsa här. Man får så ont av allas klagomål på hur hemskt det är med bonusbarn. Har själv inga bonusar men däremot bio som är någon annans bonus... Hänger ni med?
    Är inte säker på att mina barns bonusmamma alltid varit så positiv... Kommer aldrig på avslutningar, julfirande på dagis/skola etc.. Trist tycker jag då jag vet att barnen skulle uppskatta det!
    Så återigen, kul att läsa om positiva bonusmammor!
    Stor kram

• Anonym (bonus)

Härligt att höra en till som trivs i sin bonusfamilj!
    Här krävs det lite samarbetssamtal mellan bioföräldrarna men det verkar gå i rätt riktning iaf

• Anonym (bonus)

Anonym (biomamma) skrev 2007-09-06 10:54:49 följande:

Hejsan. vad glad jag blir av att läsa här. Man får så ont av allas klagomål på hur hemskt det är med bonusbarn. Har själv inga bonusar men däremot bio som är någon annans bonus... Hänger ni med?Är inte säker på att mina barns bonusmamma alltid varit så positiv... Kommer aldrig på avslutningar, julfirande på dagis/skola etc.. Trist tycker jag då jag vet att barnen skulle uppskatta det!Så återigen, kul att läsa om positiva bonusmammor!Stor kram
    Tråkigt att hon inte är delaktig. Själv känner jag mig lite osäker på sådana områden, jag engegerar mig i förskolan (som min bonus går i) på "hemmaplan" s.a.s. (läser som sagt veckobreven, kollar i "läxboken" o.s.v.) men jag hade nog också tvekat att gå på avslutningar och liknande även om jag gärna velat. Känns lite som att man inkräktar på biosarnas område om du förstår hur jag menar? Kanske känner "din" bonusmamma på samma sätt?
  • Anonym (biomamma)

Jag vet inte, jag tror att hon helt enkelt undviker mitt sällskap om jag ska vara ärlig. Och jag har faktiskt aldrig gjort henne något alls.
    Men jag tror att hon känner sig obekväm med mig, har fått sådana indikationer under årens lopp... Trist iallafall!

• Anonym (bonus)

Anonym (biomamma) skrev 2007-09-06 11:04:54 följande:

Jag vet inte, jag tror att hon helt enkelt undviker mitt sällskap om jag ska vara ärlig. Och jag har faktiskt aldrig gjort henne något alls. Men jag tror att hon känner sig obekväm med mig, har fått sådana indikationer under årens lopp... Trist iallafall!
    Ja det var ju verkligen tråkigt
  • Lyckogrisen

Jag är jätteförtjust i "mina" bonusar. Tyvärr är inte bio-mamman lika gullig. När det gäller skolavslutningar och liknande aktiviteter så får barnen avgöra om de vill att jag kommer.
    Om hon inte vill det struntar jag faktiskt i.
    Utvecklingssamtal på skolan håller jag mig infrån. De faller under tystnadsplikten och involverar endast barnet och vårdnadshavarna.
    Jag litar på att min sambo berättar det jag behöver veta.

• 1malle

Är bio och bonus mamma
    Som bonus mamma finsn betydligt mycket mer problematik än som bio mamma.
    Min sons bonus mamma är kanon. Min son gilalr henne, hon gillar honom o hon o jag komemr kanon överens.
    Annat är det med mina bonusbarns mammor....
    Har inte någon logisk förklaring på varför....

Alla goda ting är 3
  • beEMbe

Jag är stolt över min fina familj och det är inte alla som får vara med om att ha en så stor och härlig familj som jag!

Svar på tråden Positiva bonustråden!