• Anonym (bonus)

Positiva bonustråden!

Många här tycks tro att bonusfamiljer alltid är pest och pina. Kanske inte så konstigt eftersom man inte så ofta känner för att skriva om de bra sakerna, bara de dåliga.
    Så jag tänkte att om någon vill får de gärna skirva sina positiva upplevelser av bonusfamiljer här!

Jag börjar
    Jag är väldigt ung och har aldrig varit särskilt barnkär, har alltid tänkt att familj skaffar jag inte förrän jag är 30 - minst!
    Nu kommer jag på mig själv med att:
    * frivilligt läsa 5 sagor om dagen för att få sitta med en varm barnkropp i knät och bara mysa
    * lägga en mindre förmögenhet på barnböcker, barnkläder o.s.v.
    * läsa veckobrev från förskolan
    * glatt äta frukost klockan 7.30 en lördagmorgon
    * planera familjeutflykter till varje helg vi har bonusen
    * "råka" komma in på bonusen i varje samtal jag har ("jaså du säljer telefonabonnemang? Vet du vad, då kommer jag att tänka på igår när jag pratade med min bonus i telefon...bla bla bla)
    * förväntansfullt tänka på framtiden med min underbara man och min underbara bonus
    * hoppas på att jag kommer ha en bra relation till min pojkväns ex (i tidigare förhållanden har ex bara varit en källa till svartsjuka och uppfinningsrika förolämpningar)
    * m.m....

Och vet ni vad? Jag har aldrig varit såhär lycklig...

• Svar på tråden Positiva bonustråden!
  • pyretochbönan0809
    starless skrev 2007-09-10 10:36:58 följande:
    Jag lever också i en bonusfamilj med en bonusson som är helt och hållet fantastisk. Jag kunde inte önskat mig en snällare, mer omtänksam, rar och fin liten kille än honom. Jag och hans pappa har nu varit tillsammans i 5 år och också hunnit få två gemensamma barn och jag är verkligen jättejättelycklig åt alla "mina" tre barn.
    Toppen!! Jag och min sambo satsar också på gemensamma barn så nu får vi se hur det går och NÄR det går =) Vi har sambons 3-åring varannan vecka =)
    1+1=4
  • starless

Jag var också ung när jag och sambon träffades. Nyfyllda 21 och bonusen var ca 2,5.

Han var dock 3 år när vi offentligt blev tillsammans, flyttade ihop och hela kittet.

• pyretochbönan0809
    starless skrev 2007-09-10 11:11:28 följande:
    Jag var också ung när jag och sambon träffades. Nyfyllda 21 och bonusen var ca 2,5.Han var dock 3 år när vi offentligt blev tillsammans, flyttade ihop och hela kittet.
    Min bonus undrade mest vart jag var när jag inte var hos dom (innan vi flyttade ihop). När sambon sa att jag var hemma så gick han omkring och tittade och sa "neej". =)
    1+1=4
  • starless

little squirrel skrev 2007-09-10 12:04:30 följande:

Min bonus undrade mest vart jag var när jag inte var hos dom (innan vi flyttade ihop). När sambon sa att jag var hemma så gick han omkring och tittade och sa "neej". =)
    Låter som min bonus (innan jag flyttade in). Han sa: Varför kan inte Sandra få vara här jämt pappa? En vecka efter det flyttade jag in.
  • Anonym (bonus)

Härligt att läsa om alla som är lyckliga med sitt bonusliv

• Anonym (bonus)

puffar lite

• pyretochbönan0809

Längtar till fredag tills W kommer hem!!!! Ska bli skönt =) Och hunden kommer bli såååå mkt lugnare!

1+1=4
  • Nellee

Jag har två bonusar. Underbara barn på nio och sex år. Har en son innan och barnen fungerar jättebra ihop. Tjejen har till och med blivit snäll mot lillebror:(

Båda hans barn bor full tid med oss, och träffar sin mamma ganska sällan, trodde att det skulle bli ett problem, men det har det inte. Allt har smällt samman och vi fem och blivit en familj. De lyssnar på oss båda och jag har mycket ansvar för hans barn. Vi ser helt enkelt alla tre barnen som våra och delar inte upp något. Skulle inte vilja ändra på något

Kul att läsa om lite positivt istället för allt negativt i trådarna här.

• Anonym (tea)

Jag har också två bonusar som bor med oss varannan vecka. Tycker de är helt underbara och älskar att pyssla med deras rum, baka tokiga tårtor och fixa roliga barnkalas.Och inte minst -som någon nämde innan -en liten varm go unge som gosar ner sig i sängen på morgonen. Finns det något bättre? Jag är så glad att de finns i mitt liv och skulle inte vilja leva utan dem.

Vi har en väldigt fin harmoni i vår familj och det kommer bli så mysigt den dagen det kommer ett litet syskon. Det enda som är jobbigt med vår situation är att barnen har en väldigt svartsjuk biomamma som har hakat upp sig på att jag inte har egna barn och tycker att jag tar hennes mammaroll.
    Är det någon som blivit anklagad för detta? Barnen kallar mig vid namn och har alltid gjort. Jag visar att jag tycker mycket om barnen..det kan väl inte vara fel?

• Anonym (biomamma)

Anonym (tea)
    Tråkigt för dig att det är så.
    Själv är jag biomamma och har blivit anklagad för precis detsamma som dig, fast tvärtom. Alltså, bonusmamman tror att jag är sotis på hennes och barnens relation. (hon har inte heller egna barn)
    Fast det är precis det motsatta.
    Jag tycker att det är skönt att hon finns. Skönt att veta att det finns lite kvinnlig värme även på pappans vecka. Känns skönt när barnen kommer hem med nagellack på tårna eller söta flätor. För mig är det ett tecken att bonusmamman bryr sig om.
    Synd att hon inte förstår det.
    Hoppas att "din" bonusmamma en dag inser vilken tillgång du är!
    KRam

• Anonym (biomamma)

hmmmm, korigering
    "Hoppas att "din" bonusmamma en dag inser vilken tillgång du är!"

Skulle ju ha stått biomamma....

• Anonym (tea)

ja det är ju typiskt att du -som är precis en sån biomamma jag önskar -råkar ut för sådana anklagelser. Tänk om deras bio hade varit lite mer som du! Uppskatta att man faktiskt anstränger sig för att hennes barn ska få en så bra uppväxt som möjligt.

Jag hoppas hon kan inse det en dag!

• Anonym (biomamma)

Anonym (tea)

Ja du... Otack är världens lön...

Men fortsätt med ditt och finnas där för dina bonusbarn. Försök så gott det går att strunta i att biomamman tror som hon gör. Det måste jag göra. Gör ont att veta att min bonusmamma har så låga tankar om mig när det är precis tvärtom.
    Där ett tag gjorde jag nästa vad som helst för att bevisa henne motsatsen fast det fick omvädn effekt. Hade nästan kunnat slå knut på mig själv om det hade hjälpt.

Men man får helt enkelt leva livet som vanligt och göra sitt bästa. Dina bonusbarn får det bra iallafall, och det är ju det viktigaste.

Kram till dig Tea och alla andra underbara bio och bonus föräldrar som faktiskt tycker om sina familjer, ovavsett bio eller bonus. Ni är sådana som får mig att fortsätta hoppas på mänskligheten!
    Kram

Svar på tråden Positiva bonustråden!