• Anonym (bonus)

Positiva bonustråden!

Många här tycks tro att bonusfamiljer alltid är pest och pina. Kanske inte så konstigt eftersom man inte så ofta känner för att skriva om de bra sakerna, bara de dåliga.
    Så jag tänkte att om någon vill får de gärna skirva sina positiva upplevelser av bonusfamiljer här!

Jag börjar
    Jag är väldigt ung och har aldrig varit särskilt barnkär, har alltid tänkt att familj skaffar jag inte förrän jag är 30 - minst!
    Nu kommer jag på mig själv med att:
    * frivilligt läsa 5 sagor om dagen för att få sitta med en varm barnkropp i knät och bara mysa
    * lägga en mindre förmögenhet på barnböcker, barnkläder o.s.v.
    * läsa veckobrev från förskolan
    * glatt äta frukost klockan 7.30 en lördagmorgon
    * planera familjeutflykter till varje helg vi har bonusen
    * "råka" komma in på bonusen i varje samtal jag har ("jaså du säljer telefonabonnemang? Vet du vad, då kommer jag att tänka på igår när jag pratade med min bonus i telefon...bla bla bla)
    * förväntansfullt tänka på framtiden med min underbara man och min underbara bonus
    * hoppas på att jag kommer ha en bra relation till min pojkväns ex (i tidigare förhållanden har ex bara varit en källa till svartsjuka och uppfinningsrika förolämpningar)
    * m.m....

Och vet ni vad? Jag har aldrig varit såhär lycklig...

• Svar på tråden Positiva bonustråden!
  • Anonym

Blir så glad av att få läsa att det finns de som verkligen bryr sig om sina bonusar innerligt.

Det känns som att det är mest sånna som höjer ögonbrynen när man säger att man har bonusen max 15 /tim i veckan på dagis nu nnär man är mammaledig. I början kände man sig tvingad av kommunen, men det har funkat mer än bra och jag och bonusen finner varandra på ett annat närmare plan än innan!

Men så fort man diskuterar om detta så kommer det du är INTE skyldig att ha bonusen hemma, nehe? men det handlar väll inte alltid om det, vad mår barnet bra av? Och det kan gå bättre än vad man förväntat sig. Våga testa!!! se inte allt svart och vitt.

Och det gör mig innerligt glad att min bonus är glad och att han anförtror sig till mig mer när vi spenderar mer ensamtid!

• Lakrits

Härligt TS!!
    Blir glad av att läsa ditt inlägg! Mer sånt behövs.
    Själv bonusmamma, och biomamma..
    Har genom min man och´mina 2 bonusar fått en stor familj, större än jag trodde var möjligt..
    Får leva med den mannen jag avgudar och älskar och ta del av våra barns uppväxt!!
    Vår gemensamme son på 3,5 månader har 6 storebröder mellan åldrarna 9-15 år.. Snacka om att lillen är bortskämd redan av sina bröder*ler*.
    Alla våra killar är hur olika som helst.. Har olika begåvningar och olika saker som är jobbigare för dom. Varje dag lär man sig något nytt.
    vi har jobbat hårt för att vår hela familj ska fungera, och det har svetsat oss samman på ett sätt som det nog inte gjort om allt funkar problemfritt.
    Är lycklig och älskar hela vår familj!

• Hannajo

Har också tre härliga bonusar! Visst, de är tonåringar, alla mammor kan nog hålla med om att tonåringar har sina sidor, men jag trivs verkligen med att ha dem hos oss varannan vecka och de är världens bästa storasyskon till vår lilla dotter. Det är kul när de kommer och tråkigt när de åker, även om jag också kan njuta av att bara vara vår "lilla familj".

Känner mig lyckligt lottad, det verkar vara många som det inte fungerar för.

• Tessa606

Jag har två bonusar som är mitt allt.
    Jag bestämde mig tidigt i livet för att jag inte vill ha barn, men dessa underbara barn fick jag på köpet, allt funkar jättebra, relationen till barnen och deras mor och hennes nya man! Jag saknar barnen när de är hos sin mamma och längtar alltid efter dem..
    Precis som Ts säger så ser man fram emot de små mysstunderna i soffan, jag älskar att åka o shoppa med/till barnen.

• Anonym (bonus)

Härligt att höra fler positiva röster!

• pyretochbönan0809

Jag hänger på!!! Tycker det är helt underbart att vara bonusmamma =)
    Leka med tåg...och bilar!!!! Och även om han kommer in ibland på nätterna och sparkas lite (och även om man morrar lite just då) så skulle jag inte vilja ha det annorlunda...

- Dani, jag vill leka med dig!!
    - Dani, läs denna!
    - Dani, vad ska vi göra nu då? (oftast när vi är ensamma hemma på kvällen)

Veckorna vi inte har honom är det tomt!!!!

minus, minus, minus...när blir det plus???
  • ung låtsasmamma

*le* tycker som andra, det är skönt med lite positivitet i bonus-klassen :)
    har två bonustjejer, och jag skulle inte vilja vara utan dom. ingen biomamma i bilden dock, ngt som tydligen är ganska orginellt. Känner igen mig i det mesta du säger, förutom möjligtvis äta frukost 7.30 på helgen :p.
    Vi har mina bonusar varje helg, så det blir väl inte lika mycket påhittat ändå, vi har ju våra rutiner och så. Däremot vet jag vad du menar, det kvittar vem man än pratar med - förr eller senare kommer man in på barnen :)
    Jag ser oxå fram emot framtiden, då jag och min underbara sambo kommer att skaffa oss en egen (eller två om jag får välja :p) liten gosig baby, vi har precis köpt ett hus ihop och allt :)

du skrev aldrig hur gammal du var, förutom "väldigt ung". Får man fråga? ;p
    Jag är snart 22 och har två bonusar som är 7 och 4 år gamla.

• Anonym (bonus)

ung låtsasmamma skrev 2007-09-06 23:05:35 följande:

*le* tycker som andra, det är skönt med lite positivitet i bonus-klassen :)har två bonustjejer, och jag skulle inte vilja vara utan dom. ingen biomamma i bilden dock, ngt som tydligen är ganska orginellt. Känner igen mig i det mesta du säger, förutom möjligtvis äta frukost 7.30 på helgen :p. Vi har mina bonusar varje helg, så det blir väl inte lika mycket påhittat ändå, vi har ju våra rutiner och så. Däremot vet jag vad du menar, det kvittar vem man än pratar med - förr eller senare kommer man in på barnen :)Jag ser oxå fram emot framtiden, då jag och min underbara sambo kommer att skaffa oss en egen (eller två om jag får välja :p) liten gosig baby, vi har precis köpt ett hus ihop och allt :)du skrev aldrig hur gammal du var, förutom "väldigt ung". Får man fråga? ;pJag är snart 22 och har två bonusar som är 7 och 4 år gamla.
    Jag är 21, min bonus är 6 år gammal
  • pyretochbönan0809

*puff*

Den här tråden är ju viktig!!!! Kom igen nu positiva styvpäron =)

1+1=4
  • starless

Jag lever också i en bonusfamilj med en bonusson som är helt och hållet fantastisk. Jag kunde inte önskat mig en snällare, mer omtänksam, rar och fin liten kille än honom. Jag och hans pappa har nu varit tillsammans i 5 år och också hunnit få två gemensamma barn och jag är verkligen jättejättelycklig åt alla "mina" tre barn.

Svar på tråden Positiva bonustråden!