• Jempa L

37,1 grader i rumpan och 37,8 grader i örat med febertermometer, vad ska man tro?

Säger också rumptermometern! Enligt vår örontermometer så har varken jag, dottern eller maken över 35g i tempFundersam
    Köpte en panntermometer som funkar betydligt bättre än örontermometern, även om rumptermometern är klart bäst.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Jempa L
    golftok skrev 2007-09-06 11:31:47 följande:
    Men finns det ingen bra örontermometer? Vad är det för panntermometer och var köper man den? Vill lätt och snabbt kunna se om hon har feber eller ej så jag vet om hon t.ex. ska gå till förskolan eller ta det lugnt.
    www.jula.se/butik/default.asp
    Sök på febertermometer. Kostar 199:- Som sagt, inte lika bra som rumptermometern, men jag tycker att den har funkat över förväntan ändå.
  • Jempa L

Tjollabolla: Fördelen med panntermometern är att man kan ta tempen när barnet sover. Och om barnet har ont i örat så behöver man inte grejja med öronen som man behöver med örontermometern.

• Jempa L
    Tjollabolla skrev 2007-09-06 11:52:06 följande:
    Fast vad spelar det för roll om det inte stämmer
    När jag har använt båda har jag fått samma resultat, det kan ha skiljt på någon tiondel.
Svar på tråden 37,1 grader i rumpan och 37,8 grader i örat med febertermometer, vad ska man tro?