Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

37,1 grader i rumpan och 37,8 grader i örat med febertermometer, vad ska man tro?

>Skippa örontermotern. Den i rumpan är alltid rätt.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    golftok skrev 2007-09-06 11:31:47 följande:
    Men finns det ingen bra örontermometer? Vad är det för panntermometer och var köper man den? Vill lätt och snabbt kunna se om hon har feber eller ej så jag vet om hon t.ex. ska gå till förskolan eller ta det lugnt.
    Men dom visar inte exakt temperatur, inget av det. Varför kan du inte ta den i rumpan? Vår temometer tar 10 sekunder, sen är det klart.
  • Tjollabolla
    golftok skrev 2007-09-06 11:50:12 följande:
    Jovisst kan jag ta i rumpan! Men ibland vill jag bara kolla lite snabbt utan att det blir så mycket trul. Har en två-åring som är i trotsåldern och inte alltid så samarbetsvillig. Ta feber i rumpan är inte alltid så populärt. Ibland när hon är riktigt sjuk vill jag snabbt kunna se om febern håller på att stiga så jag kan ge febernedsättande så hon inte får feberkramper.
    Kan du inte ta med en vanlig temometer i armhålan då? Glöm inte lägga på 0,5 bara.
    Jempa L skrev 2007-09-06 11:46:28 följande:
    Tjollabolla: Fördelen med panntermometern är att man kan ta tempen när barnet sover. Och om barnet har ont i örat så behöver man inte grejja med öronen som man behöver med örontermometern.
    Fast vad spelar det för roll om det inte stämmer
Svar på tråden 37,1 grader i rumpan och 37,8 grader i örat med febertermometer, vad ska man tro?