Min katt behöver gå upp i vikt...
någon som har tips på nåt som funkar?
någon som har tips på nåt som funkar?
undrar med! min spinkesponk behöver oxå gå upp i vikt!
Min katt fick kattmat som var till för viktuppgång, fråga vetrinären om det
Vad får den för mat i nuläget?
Kanske byta till en mer näringsriktig mat. Ge tex fet fisk som ett komplement regelbundet.
han äter royal canin outdoor och skin&care och lite kitten för det rekomenderade veterinären..kitten alltså!
Vad har du för foder?
Royal Canin har ju foder för alla möjliga "tillfällen" - aktiva katter, katter som behöver extra näring eftersom de har lång päls, etc. De har också ett foder för dräktiga honom som har högt energiinnehåll.
Hur gammal är katten? Det finns foder på djuraffärer som innehåller mer kött och sånt som katter behöver. Jag gav våran katt mer Kitten torrfoder från Royal Canin och då gick han upp medans jag gav den lite större som åt av den maten light maten och nu är de båda ganska normal viktiga för att vara bondkatt och innekatter.
siister-vad var det för speciell mat du köpte?vilket märke?
Det finns speciell näringspasta i djuraffären om det är riktigt illa. Annars finns det ju specialfoder som någon nämnde. Man kan också hälla lite olja på torrisarna. Ta bara någon smaklös olja.
han är bara 2 år..
*suck* "Honor", inte "honom", och det är förstås fodret som har högt energiinnehåll. .-D
Kan du inte be veterinären rekommendera något?