• Casper2004

Min katt behöver gå upp i vikt...

någon som har tips på nåt som funkar?

• Svar på tråden Min katt behöver gå upp i vikt...
  • Mornie Alantie

Det finns en slags pasta att köpa på djuraffärer. Kommer inte ihåg vad den heter men den är egentligen tänkt som extra näring till dräktiga hundar tror jag. Iaf så rekomenderade en veterinär den till min syrra när hennes kisse behövde gå upp lite. Den var ganska dyr men räckte länge. Konsistensen är som tjock sirap, kommer i en tub.

• Mornie Alantie
    Kissekatt skrev 2007-09-06 17:29:08 följande:
    Det finns speciell näringspasta i djuraffären om det är riktigt illa. Annars finns det ju specialfoder som någon nämnde. Man kan också hälla lite olja på torrisarna. Ta bara någon smaklös olja.
    Är antagligen den jag tänker på. Skrev för långsamt
  • Casper2004

veterinären rekomenderade royals kitten och det får han oxå...ioch försig har det bara gått 1 ½ vecka sen skulle testa få honom upp i vikt en månad och har det inte blitt nåt så skulle jag komma tillbaka!

• Casper2004

okej men är inte pastan för djur som har dålig aptit?för min han katt han äter som en häst!

• siister

Jag frågade den som köpte den nyss

Det hette något med K-D, och det var dyrt. Men det fanns små gratisprovet på djursjukhuset, vet inte om det finns på alla. Det stod också prescription diet på den

Mina katter tyckte tydligen inte om den maten alls! Så försök få ett gratisprov först och se om katten gillar det så du slipper lägga ut en massa

• Majsan70

Nutrical pastan stimulerar aptiten samt har högt energiinnehåll viket gör att de även går upp i vikt av den.

• Murloc

Kan inte min katt få gå bantningskurs hos din katt? Så kan din katt lära sig hur man blir tjock.

• Casper2004

okej för veterinären tyckte inte jag skulle blanda en massa olika märken på maten utan försöka hålla mig till royal!

• Casper2004

om han nu inte går upp nåt mer i vikt...vad kan det då vara för fel på honom?
    han har kanonfin päls och är pigg och glad!klara ögon och normal avföring och kiss!

• Casper2004

Murloc-jo gärna...hit me katten bara!hehe!Skrattande

• Majsan70
    Casper2004 skrev 2007-09-06 17:38:53 följande:
    om han nu inte går upp nåt mer i vikt...vad kan det då vara för fel på honom?han har kanonfin päls och är pigg och glad!klara ögon och normal avföring och kiss!
    Det måste ju inte vara nåt fel på honom. Han kanske bara är en smal katt, precis som min är?

Skinnig som en benget är vår tjej, men frisk som en nötkärna.
  • Casper2004

men eftersom han varit större så borde det väl vara nåt som är fel om han går ner i vikt?eller stämmer inte det?varför har han gått ner i vikt då?

• Mornie Alantie

Min syrras katt som jag nämnde var ett benrangel när hon var ung. Hon åt nästan inget, var otroligt petig i maten. När katten var 3 år gammal flyttade min syster till en stuga långt ut på landet och katterna kan nu gå ute. Den tidigare magra lilla fröken har sedan dess lagt på sig massor och är nu stor i maten och muskulös.

Hon mådde bra som innekatt men uppenbarligen trivs hon mycket bättre med att få gå ute och röra på sig.

• Majsan70

Vår katt har oxå varit större, men är det inte längre. Inte svårare än så.

Han hade kanske babyhull som nu har försvunnit tex. Däremot är ju en grundlig undersökning med följande provtagning skönt att ha gjort. Då vet man ju sen vad det INTE är.

• Casper2004

självklart kommer jag göra en grundlig undersökning på honom om det nu är så att han inte går upp nåt!är det mycke fett i katt tonfisk på burk?imorse när dom fick det så ratade han det!han vill helst ha pussi och sånt men det är ju bara vatten!

Svar på tråden Min katt behöver gå upp i vikt...