Inlägg från: Mornie Alantie |Visa alla inlägg
  • Mornie Alantie

Min katt behöver gå upp i vikt...

Vad får den för mat i nuläget?

Kanske byta till en mer näringsriktig mat. Ge tex fet fisk som ett komplement regelbundet.

• Mornie Alantie

Det finns en slags pasta att köpa på djuraffärer. Kommer inte ihåg vad den heter men den är egentligen tänkt som extra näring till dräktiga hundar tror jag. Iaf så rekomenderade en veterinär den till min syrra när hennes kisse behövde gå upp lite. Den var ganska dyr men räckte länge. Konsistensen är som tjock sirap, kommer i en tub.

• Mornie Alantie
    Kissekatt skrev 2007-09-06 17:29:08 följande:
    Det finns speciell näringspasta i djuraffären om det är riktigt illa. Annars finns det ju specialfoder som någon nämnde. Man kan också hälla lite olja på torrisarna. Ta bara någon smaklös olja.
    Är antagligen den jag tänker på. Skrev för långsamt
  • Mornie Alantie

Min syrras katt som jag nämnde var ett benrangel när hon var ung. Hon åt nästan inget, var otroligt petig i maten. När katten var 3 år gammal flyttade min syster till en stuga långt ut på landet och katterna kan nu gå ute. Den tidigare magra lilla fröken har sedan dess lagt på sig massor och är nu stor i maten och muskulös.

Hon mådde bra som innekatt men uppenbarligen trivs hon mycket bättre med att få gå ute och röra på sig.

Svar på tråden Min katt behöver gå upp i vikt...