• Alicia 72

Ni som använder Lidls blöjor....

Hej!
    Jag startade för ett tag sen en tråd om att jag har problem med läckande blöjor och fick där tips om Lidls blöjor från många användare.

Jag var på Lidl idag och köpte det enda blöjmärke de hade som hette "Cien". Är det det ni Lidl-blöjanvändare har?

Nu har jag bara satt på en enda blöja som hon sover i nu så jag kan inte uttala mig om ev. läckage ännu. Men OJ vad oformliga de var!! Känns som en omöjlighet att de ska hålla tätt?!
    Det var ju jättepilligt att få blöjan att sitta någorlunda! Ser INTE fram emot nattblöjbyten i dunkelt rum med denna blöja...

Eller har jag tagit fel märke? Är det inte Cien ni som köper blöjor på Lidl använder?

Mvh, Alicia

• Svar på tråden Ni som använder Lidls blöjor....
  • ericas mamma

det stämmer att dom heter Cien, för min dotter funka dom jättebra, har aldrig läkt, men kan ju va olika för olika barn, kompisens barn vart röd av dom.

|| Erica är mitt liv, mitt allt
  • Alicia 72

ericas mamma; Tycker inte du också att de är lite oformliga? Även om de trots det inte läcker?

Ja, jag kände också att de var parfymerade, skulle lukta efter bajs och det luktar bara rosor om rumpan.... Får hålla ögonen öppna efter reaktioner!

/Alicia

• Rettis

Jag har deras blöjor till vår son och har använt dem till två barn och det är de bästa vi haft nån gång!!
    Har använt de nu i 4 år ungefär till båda barnen.....

De heter "cien air comfort"!

De andra vi har haft har läckt både hit och dit!

• norgesessan

dom var inte parfymerade när vi använte dom (et par år sedan).
    Vad synd...
    Vi var nöjda med dom, men till tvåan har vi använt coop, lite huggies, och libero..
    Är aldrig på lidl...

• Skorpan081

Jovisst är det Cien vi har. Tycker dock inte att de är oformliga.

Och det kommer lukta bajs , tror det är kamomill i blöjan.
    Min son har inte haft några utslag eller varit det minsta röd pga dem.

• Alicia 72

Skorpan081, jag tycker liksom man fick pilla och fixa för att få kanten av blöjans framsida (den som man pular in under kanten med kardborrband) att sitta någorlunda. Den kanten var väldigt lång, gick nästan bak på ryggen på henne. Varför det så klart blir pilligare att få den att sitta rätt.
    Hon kanske är för smal för dem, hon är en "lång" och smal tjej.

Måste säga att den blöja som sitter bäst (hittils, har inte provat så många) är Icas. De sitter som en smäck, man kan sätta på dem i sömnen utan att öppna ögonen . Men de har läckt någon gång varför jag tänkte prova Lidls.

Vi får se hur resultatet av natten blir....

/Alicia

• Kakan83

TS

Jag håller med dig, tycker också dom är lite krångliga att få till så dom sitter bra. För oss duger dom bra som dagblöja. Men inte på natten. Våran son kissar myyycket på natten å blöjan håller inte för det. Inte heller för en rejäl laddning med bajs.

• Alicia 72

Kakan83; säg så här, efter att ha studerat resultatet av blöjpåsättningen ikväll kommer jag vara MÄKTA förvånad om sängen är torr vid första amningen i natt....

Nåja, man måste ju prova! Som tur är var de inte så dyra om det inte skulle funka.

Alicia

• ericas mamma
    Alicia 72 skrev 2007-09-06 20:30:17 följande:
    ericas mamma; Tycker inte du också att de är lite oformliga? Även om de trots det inte läcker?Ja, jag kände också att de var parfymerade, skulle lukta efter bajs och det luktar bara rosor om rumpan.... Får hålla ögonen öppna efter reaktioner!/Alicia
    näe ja tycker inte dom är direkt oformliga
    || Erica är mitt liv, mitt allt
Svar på tråden Ni som använder Lidls blöjor....