• Alicia 72

Ni som använder Lidls blöjor....

Hej!
    Jag startade för ett tag sen en tråd om att jag har problem med läckande blöjor och fick där tips om Lidls blöjor från många användare.

Jag var på Lidl idag och köpte det enda blöjmärke de hade som hette "Cien". Är det det ni Lidl-blöjanvändare har?

Nu har jag bara satt på en enda blöja som hon sover i nu så jag kan inte uttala mig om ev. läckage ännu. Men OJ vad oformliga de var!! Känns som en omöjlighet att de ska hålla tätt?!
    Det var ju jättepilligt att få blöjan att sitta någorlunda! Ser INTE fram emot nattblöjbyten i dunkelt rum med denna blöja...

Eller har jag tagit fel märke? Är det inte Cien ni som köper blöjor på Lidl använder?

Mvh, Alicia

• Svar på tråden Ni som använder Lidls blöjor....
  • DecemberBebis

har du provat huggies ?
    min dotter är med ganska lång och smal.. och dem sitter perfekt på henne..
    inga läckage eller så heller..

• Alicia 72

Nix, har inte provat Huggies! Ska dock vara med i ett blöjtest för COOP under nästa vecka och hoppas att Huggies kommer vara med där!
    Har annars planerat att prova dem!
    Har du provat Icas? I såna fall - satt de bra på din dotter? (för att veta om de verkar ha ungefär samma kroppsbyggnad)

/Alicia

• Alicia 72

Nix, har inte provat Huggies! Ska dock vara med i ett blöjtest för COOP under nästa vecka och hoppas att Huggies kommer vara med där!
    Har annars planerat att prova dem!
    Har du provat Icas? I såna fall - satt de bra på din dotter? (för att veta om de verkar ha ungefär samma kroppsbyggnad)

/Alicia

• Celine73

Vi testade oxå Cien och de var jättebra förutom att de kändes lite klumpiga. De läckte aldrig. Måste tipsa om Pekås blöjor som faktiskt passat vår dotter bäst hittills (hon är lång och smal). De sitter tight så det blir ingen stor "bulle" i grenen. Ser fram emot att läsa om dina erfarenheter imorgon....

• Alicia 72

Smilla73; var hittar jag Pekås? Var de också bra vad gäller att hålla tätt?
    Jag tittar in i morgon och skriver hur natten varit....
    Men de satt så dåligt på henne så jag vet inte om jag vill fortsätta med dem även om de skulle visa sig hålla tätt. Vi får se!

Alicia

• Mimmis74

Vi har oxå Lidls blöjor och de har aldrig läckt. Däremot kan de vara lite knixiga att få på och att de sitter på som de ska. Idag fick jag lov att kasta en blöja för att den inte satt kvar.

(¯`°?.¸ ღ ELSA ღ ¸.?°´¯)
  • Disan

testa HUGGIES, de finns på ICA och coop. Är mjuka och följsamma och fungerar suveränt bra!!Billiga är de också  

• sunshinegirlie

vi använder cien, har inte haft några problem, varken med att få dem på plats eller att få dem hålla tätt. Vi är supernöjda!

• ballerinamuffins

vi kör med Bambo funkar jätte bra, inte haft nått problem med lekage el röda rumpor. sitter perfekt och luktar inget.
    rekomenderar starkt.

• Ellalilla

Jag prövade Lidl blöjor till min dotter, köpte ett paket för att prova, men för mig både läckte dom kiss och bajset håll sig inte ens kvar iblöjan utan åkte ut på sidorna. Min dotter fick utslag och röd rumpa även om jag bytte ofta. Fungerade inte för oss.

Svar på tråden Ni som använder Lidls blöjor....