Inlägg från: Paradise |Visa alla inlägg
  • Paradise

Hjälp! Ni som har små barn i Kiruna...

Hej på er!

Jag bor i Göteborg och skall upp med min lilla dotter till Kiruna och ishotellet februari 2008 på bröllop. Hon kommer att vara 14 månader då och jag har ingen aning om hur man klär ett litet barn så långt norr över och hur man skyddar dem som bäst. Kan man köra med en 3-hjuling däruppe (Urban Jungle)? Hur länge kan man vistas ute med de små liven vid normal temperatur för den årstiden? Mina frågor kanske låter dumma, men jag har ingen aning!!!

• Svar på tråden Hjälp! Ni som har små barn i Kiruna...
  • Paradise

Klär man sitt barn på samma sätt? Dvs vanlig overall med fleece under? Och vid vilken tempratur skall man inte vistas ute med en liten?

• Paradise

Å har du lite tips till en osäker Göteborgare

• Paradise

Tack för alla tipsen! Ja vi skall flyga upp så det blir nog att köpa en lite billigare vagn. Var köper man sånna?

• Paradise

Det var skönt att höra era svar, nu känner jag mig lugnare

Får se om vi köper vagn då, vi reser ju också en del, men man gillar ju sin nuvarande vagn mycket så på så sätt är det ju skönt att ha den med. Vi får se hur det blir med det. Har också hört att det kan kännas mycket kallare i Gbg när det blåser, framför allt råare i luften...

Har ni några bra tips på vad man kan göra i Kiruna med en liten? Vi kommer på måndag kväll och bröllopet är inte förän på fredagen. Tänkte åka en utflykt som hette "renkörning" på torsdagen. Och hur är skidbacken i Kiruna? Finns det någon mysig värmestuga där och kan man bara åka pulka utan liftkort om man vill? Vet ni om man kan hyra pulka där?

Många konstiga frågor, men man får ju passa på när man har kirunabor på tråden

Svar på tråden Hjälp! Ni som har små barn i Kiruna...