Min man och hans dåliga tålamod med sonen
Hej!
Jag och mannen har en underbar, efterlängtad son.
Han är ett "lätt" barn, oftast nöjd med tillvaron.
Nu när han närmar sig två år börjar han så klart bli lite trotsig och kan skrika och visa sin vilja vilket är helt normalt.
När jag kommer hem från jobb, och min man varit hemma med honom några timmar så är det alltid suck och stön.
Min man är irriterad och säger att sonen har hållt på och trotsat i flera timmar. Sen när gossen inte vill sitta still vid matbordet, så kan min man bli vansinnig och hans tålamod tar slut.
Något jag reagerar på är att han så lätt blir irriterad på vårt barn, och säger SLUTA NU, LÄGG AV, och skäller på honom.
Vilket gör att jag i min tur blir irriterad för jag tycker mannen överreagerar och har för lite tålamod.
Och sen börjar vi bråka och hela karusellen är igång...
Jag är väl annorlunda. Visst kan jag bli irriterad och tålamodet tryter, men jag håller inte på som en småunge och gnäller och skriker sluta nu, lägg av o.sv...
När jag sen säger till min man att jag tycker han är för hård mot sonen och förväntar sig för mycket av ett så litet barn, så får han lite dåligt samvete, men det glömmer han fort, för sen är det samma nästa dag.