• Pumpalicious

Ge sitt barn W.C som initialer (Läs TS)

Har hittat ett namn som vi verkligen gillar, dessvärre börjar det på W, och vårt efternamn börjar på C.
    Kan man verkligen döpa sitt barn så de för initialerna WC?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ge sitt barn W.C som initialer (Läs TS)
  • Pumpalicious
    Smultron ett skrev 2007-09-07 12:26:47 följande:
    Ja.. Vi heter inte samma i hela familjen. Och en kompis till mig har eget efternamn, som inte resten har.Men det är ju vad man känner
    Njaaa.. vi gifte oss bla. för att vi ville ha samma namn inom familjen så det känns inte som ett alternativ.
  • HeddaBigBum
    Pumpalot skrev 2007-09-07 12:25:48 följande:
    vad menar du? ska hon inte heta resten som familjen eller vad? *förvirrad*

Jag tycker inte det kommer spela någon roll att ha WC som initialer. Det är inte alla som ens använder det uttrycket (t.ex. hade min amerikanska man aldrig hört talas om a water closet... för det är väl det det står för??).
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Snirkel

Jag känner en Carl-Pontus och han har aldrig haft någora problem. Han vägrar stava sitt namn med K och nog har någon fnittrande påminnt honom då och då om att han heter CP men han bryr sig inte. Så nog går det.

• Pumpalicious

Anledningen att jag frågar är att vi inte ens tänkt tanken, men sen när vi berättat om namnförslaget för omgivningen var det flera som utbrast "Då får hon initialerna WC hahaha"

• froggo

Det är klart att det går bra. Jag tänker faktiskt mest på winston churchill och han blev ju minst sagt framgångsrik "trots" sina initialer.

• Marie30

Så klart att det går. Vill ett barn mobba ett annat barn finner det en anledning oavsett namn eller initialer.

• Marie30

Så klart att det går. Vill ett barn mobba ett annat barn finner det en anledning oavsett namn eller initialer.

• presens konjunktiv

Det är ju jättesvårt. Vi använde initialerna mycket i skolan, och jag tyckte att det var lika jobbigt varje gång. Självklart är det något som barn kommer att upptäcka, men frågan är hur stort och traumatiskt det blir. Är det ett namn ni är väldigt förtjusta i kanske ni ska ta "risken". Många namn går ju att göra något roligt av - initialerna står för något, namnet rimmar på något, är med i en reklamfilm, en sång, whatever.

Give me ambiguity - or give me something else.
  • Pumpalicious

Man får väl säga till henne att skriva sina initialer med mellannamn, då blir med W.R.C, mer smätfritt kanske.

• Sosofofie

Hihi.. nu kom jag på att min som har initialerna H.D Coolt
    Nej jag tycker inte att det är fel!!!

Svar på tråden Ge sitt barn W.C som initialer (Läs TS)