Ge sitt barn W.C som initialer (Läs TS)
Har hittat ett namn som vi verkligen gillar, dessvärre börjar det på W, och vårt efternamn börjar på C.
Kan man verkligen döpa sitt barn så de för initialerna WC?
Har hittat ett namn som vi verkligen gillar, dessvärre börjar det på W, och vårt efternamn börjar på C.
Kan man verkligen döpa sitt barn så de för initialerna WC?
Jag känner en Carl-Pontus och han har aldrig haft någora problem. Han vägrar stava sitt namn med K och nog har någon fnittrande påminnt honom då och då om att han heter CP men han bryr sig inte. Så nog går det.
Anledningen att jag frågar är att vi inte ens tänkt tanken, men sen när vi berättat om namnförslaget för omgivningen var det flera som utbrast "Då får hon initialerna WC hahaha"
Det är klart att det går bra. Jag tänker faktiskt mest på winston churchill och han blev ju minst sagt framgångsrik "trots" sina initialer.
Så klart att det går. Vill ett barn mobba ett annat barn finner det en anledning oavsett namn eller initialer.
Så klart att det går. Vill ett barn mobba ett annat barn finner det en anledning oavsett namn eller initialer.
Det är ju jättesvårt. Vi använde initialerna mycket i skolan, och jag tyckte att det var lika jobbigt varje gång. Självklart är det något som barn kommer att upptäcka, men frågan är hur stort och traumatiskt det blir. Är det ett namn ni är väldigt förtjusta i kanske ni ska ta "risken". Många namn går ju att göra något roligt av - initialerna står för något, namnet rimmar på något, är med i en reklamfilm, en sång, whatever.
Man får väl säga till henne att skriva sina initialer med mellannamn, då blir med W.R.C, mer smätfritt kanske.
Hihi.. nu kom jag på att min som har initialerna H.D Coolt
Nej jag tycker inte att det är fel!!!