• Im Fabulous

Hur transportera hem nyfödd från BB ?

Hoppas att tråden hamnade rätt nu..

Funderar på hur vi ska transportera hem bebisen från BB..
    Vi har ett babyskydd, men ingen egen bil. Vi kommer ta taxi hem ifrån BB, men hur många använder babyskydd i taxin egentligen?

Vi har dryga 3 km hem ifrån BB, så det är ingen lång resa. Vore det jättekonstigt av mig att hålla bebisen i famnen under hemresan?

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Hur transportera hem nyfödd från BB ?
  • Mrs Jane Doe

Varför kan ni inte använda babyskyddet i taxin - det är ju samma sak som att sätta det i en "vanlig" bil...?

• MamaKajsa

klart man har babyskydd i taxin. Man sätter ju bara fast det med bältet på tre sekunder.

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Tesie

Inte konstigt att du har bebisne i famnen, men i mitt tycke lite oansvarigt. ta med ditt babyskydd o ta en taxi, montera in stolen o åk hem!

• frittepillan

jag skulle absolut inte  ha hållt bebisen i famnen. Jag hade tagit med babyskyddet. Skulle aldrig förlåta mig själv om ngt hände för att jag inte tog stolen.
    Vet också vissa taxi förare som kan neka er att åka. Det är ju ändå hans körkort.

• Im Fabulous
    Midwinter skrev 2007-09-07 16:30:17 följande:
    klart du kan ta babyskyddet i bilen.. ente bara kan utan borde!
    Men tänk om babyskyddet inte passar i taxin då ?

Vad gör man ? :P
  • Rusty

Jag är inte säker på att jag förstår din fråga men ja, det vore konstigt att ha babyn i famnen. Och farligt.

Hur många som använder babyskydd i taxi? Min gissning är att det är ungefär alla som har ett och som åker taxi?! Det är ju jättelätt att montera i taxin och sen montera ur när man är hemma. Det är ju liksom det man har ett babyskydd till, oavsett om det är en taxi eller sin egen bil man åker i.

• Rusty

Jag har aldrig hört talas om ett babyskydd som inte går att ha i vilken bil som helst. Bilbarnstolar däremot kan det vara kinkigare med, men babyskydd är så små att de funkar var som helst.

• Mrs Jane Doe
    Tesie skrev 2007-09-07 16:30:33 följande:
    Inte konstigt att du har bebisne i famnen, men i mitt tycke lite oansvarigt. ta med ditt babyskydd o ta en taxi, montera in stolen o åk hem!
    Lite oansvarigt?
Svar på tråden Hur transportera hem nyfödd från BB ?