Inlägg från: Mitt hjärta är hemma |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta är hemma

Hur transportera hem nyfödd från BB ?

Saralindholm:

"med babyskydd menar ni bilbarn stolen...eller?"

Ser att ingen svarat på din fråga. Nej, babyskydd och bilbarnstol är inte samma sak. Babyskydd används den allra första tiden, från nyfödd till ett år eller halvår. Bilbarnstolen tar över efter babyskyddet. Bilbarnstolar är för stora för en nyfödd.

• Mitt hjärta är hemma

Alicia05sMamma: Nja, håller inte med där. Visst, det finns speciella bilbarnstolar som är framtagna för att passa från nyfödd, men de sägs inte vara lika säkra då de blir en slags kompromiss, dessutom behövs ofta en extra babyinsats i dem och de är onödigt klumpiga. Att kalla babyskydd för bilbarnstol är mest ett slarvfel, dock väldigt vanligt sådant.

• Mitt hjärta är hemma

Nimsy: "För dem är ju enkla att få in oxå, sen någon som skrivit med kortare bälte? dummaste jag hört. Jisses."

(Om jag nu förstod rätt vad du menade i meningen)

Jo men så kan det vara, bältena kan vara för korta för babyskyddet. Vårt bälte hade inte funkat om det bara var 2 cm kortare, det är absolut inte så att alla skydd passar i alla bilar. Tyvärr.

• Mitt hjärta är hemma

Im fab: Hehe, jag tror du har förstått folks åsikter i denna frågan. Vilken diskussion det har blivit.

Har du kommit fram till hur du tänker göra?

Svar på tråden Hur transportera hem nyfödd från BB ?