Inlägg från: Im Fabulous |Visa alla inlägg
  • Im Fabulous

Hur transportera hem nyfödd från BB ?

prutt skrev 2007-09-07 17:17:54 följande:
    varför skulle inte babyskyddet passa? varenda taxi har väl säkerhetsbälte?
    I en del bilar är bilbältet för kort och räcker ej runt babyskyddet.
  • Im Fabulous
    zazla skrev 2007-09-07 17:11:23 följande:
    Eller ta med vagnen och åk buss hem om det skulle vara så.
    vi kommer ta taxi...
  • Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:20:20 följande:

Jag ser inet att du fått påhopp eller nån dumförklaring?Im Fabulous skrev 2007-09-07 17:16:18 följande:
    Du får nog ta och läsa igenom tråden..
  • Im Fabulous

Vi kommer ta taxi och bebisen kommer få sitta i ett babyskydd.

Vi har en Britax Rock-a-tot, som i flera omdömmen fått utlåtande som detta "Det är inte så svårt att få stolen på plats i bilen, även om det blir lite pyssligt att ordna med bilbältet varje gång"

Till dem som sagt att det tar ett par sekunder att få stolen på plats och som jag sedan gett svaret att det tar en stund att spänna fast stolen..

• Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:24:08 följande:

Har jag gjortIm Fabulous skrev 2007-09-07 17:22:24 följande:
    Hur olika människor upplever vad som sägs eller skrivs är otroligt relativt.

Hänvisar till inlägg 23 där jag bemöter, vad jag upplever som en dumförklaring.
  • Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:29:14 följande:

Ehh det va väl inget att bry sig om? skit i det.Im Fabulous skrev 2007-09-07 17:27:52 följande:
    Herregud, så fruktansvärt empatiskt av dig. Verkligen.
  • Im Fabulous
    Popflickan skrev 2007-09-07 17:32:15 följande:
    Folk blir nog lite chockade över hur man ens kan överväga tanken att sitta med barnet i knät under en bilfärd, det är nog därför du har fått så många som du säger "dumförklarande" svar....
    Jaa och det är jäkligt konstigt!! Jag har nämligen inte åkt med något barn i knät under någon bilfärd, utan jag ställde en enkel fråga!
  • Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:33:37 följande:

Tror du är lite känslig.
    Im Fabulous skrev 2007-09-07 17:32:15 följande:
    Det är mycket möjligt, men även känsliga människor ska och bör respekteras. Alla människor är olika förstår du.
  • Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:34:16 följande:

Nej men du övervägde detIm Fabulous skrev 2007-09-07 17:32:52 följande:
    Nej, det har jag inte gjort. Jag drog en jämförelse för att kunna ta reda på hur andra gör och har gjort.
  • Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:36:49 följande:

Men snälla. Om du skriver i ett forum får du räkna med att få olika svar.Alla människor är olika och svarar och tycker på olika sätt.Im Fabulous skrev 2007-09-07 17:35:10 följande:
    Seriöst, ska du ge dig nu? Kan vi fortsätta diskutera babyskydd och taxibolag? Du får jättegärna starta en annan tråd om hur olika människor uppfattar och reagerar i olika situationer. Men här diskuterar vi babyskydd och hemtransport.
  • Im Fabulous

Weird One skrev 2007-09-07 17:40:11 följande:

Hur ska man veta att just du är så otroligt känslig att du inte kan ta olika personers åsikt?Om man inte håller med ska man inte svara då eller?Inget av inläggen härinne är påhopp eller otrevliga tycker jag, alla har sagt vad de tycker och de får man i öppet forum.
    Men jag har upplevt en del av inläggen som påhopp och/eller otrevliga.

Återigen; Hur olika människor upplever och reagerar i olika situationer är inget vi ska diskutera här. Du får jättegärna starta en ny tråd om detta. Här diskuterar vi vidare babyskydd och transport.
  • Im Fabulous

Happy Sally skrev 2007-09-07 17:41:32 följande:

I'm fabulous: Jag kollade in den här tråden för att jag inte heller vet hur man gör, första graviditeten har man ju som inte koll på så mycket. Blev chockad av alla otrevliga svar du fick, man kan ju inte veta allt här i världen. Lycka till med din taxiresa (och jag tycker inte att du var dum som frågade, snarare smart, för hur ska man få veta något om man inte frågar?)
    TACK!
  • Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:42:16 följande:

haha.. jag har redan gett ett tips men tar tillbaka det.Im Fabulous skrev 2007-09-07 17:38:44 följande:
    Eller hur.
  • Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:44:16 följande:

Ja om du kollar i din tråd ser du. Men gillar inte att hjälpa människor med den konstiga inställningen Im Fabulous skrev 2007-09-07 17:43:20 följande:
    Vad vill du ha för reaktion? Seriöst?

Vill du att jag ska be om ursäkt för att jag upplevt en del inlägg som påhopp? Det tänker jag inte.

Vill du att jag ska böna och be om just DINA tips och råd? Det finns nämligen många andra som gladeligen har gett mig samma eller liknande tips och råd i den här tråden. Varför just dina skulle vara SUPERVIKTIGA vet inte jag.

Du är välkommen att lämna tråden nu.
  • Im Fabulous

Sofia t skrev 2007-09-07 17:48:43 följande:

Men misstolka allt gör det. Det lär inte funka i verkliga livet.Va glad för dom tips du får istället för att klaga på allt.Fan vadå superviktig? har jag sagt det? näääääääMen som vanligt påstår du saker som inte är sanna.Im Fabulous skrev 2007-09-07 17:46:39 följande:
    Du är välkommen att lämna tråden nu.
  • Im Fabulous
    Agamemnon skrev 2007-09-07 17:53:07 följande:
    Nu är jag ju också nybörjare men om det bara hänger på att en del bälten är för korta, borde de inte vara långa nog just i en taxi? Jag menar, hur tar de annars med storvuxna människor?Men jag skulle nog ringa runt och fråga taxibolag om de har egna skydd eller om just det skyddet ni har passar. Vi har köpt Babysafe Plus från Britax just för att de sa att det passar "överallt där det finns 3-punktsbälten" - om det sedan stämmer får vi se.
    Jag vet faktiskt inte hur det är tänkt :P Jag har bara haft möjlighet att testa stolen i min mammas peugeot, och där fungerar den bra! Men vi får se hur det går sen, när det väl är dags :)
Svar på tråden Hur transportera hem nyfödd från BB ?