• bebis ja tack

För starkt immunförsvar?

Har precis fått minus efter vårt tredje FET och vi har bestämt att göra en sista stimulering.
    Jag undrar nu om det kan vara så att jag har för starkt immunförsvar. vi har aldrig fått nåt plus, varken med egna försök eller med IVF. det fäster helt enkelt inte i mej. kanske mitt immunförsvar är så starkt att det stöter bort embryot direkt innan det hunnit fästa? jag reagerar också väldigt starkt vid t ex äggledarspolning, och ble överstimulerad vid första stimuleringen. finns det tester för att kolla upp sånt här och finns det i så fall nåt man kan göra för att förbättra chanserna till nästa gång?

hoppas nån har erfarenhet eller kunskap om det här!

• Svar på tråden För starkt immunförsvar?
  • bebis ja tack

låter likt min situation. fick också väldigt många äggblåsor men gjorde ÄP och fick ut 21 ägg. är också oförklarligt barnlös. vilken klinik går du på och har du frågat dem om det här?

• bebis ja tack

finessan: har inte gjort nåt autoimmunitetstest. skulle gärna vilja men vet inte om min klinik gör det. går på SU ocgh gör landstingsfinansierade försök. är TN-alfa namnet på testet eller är det nåt annat? hur görs testerna, blodprov eller? är det dyra tester eftersom det inte görs i grundundersökningen? massa frågor, hoppas du orkar svara.

• bebis ja tack

minnea: för oss spelar det ingen roll om vi eventuellt kommer att bli gravida efter fem IVF-stimuleringar. vi har varken tid eller ork att göra mer en ytterligare en stimulering och då vill vi se till att verkligen allt som kan göras för att förbättra våra chanser görs.

tack för all info, ska ta upp detta med läkaren när vi träffas nästa gång. så får vi se vad hon/han säger.

Svar på tråden För starkt immunförsvar?