Inlägg från: Bebben |Visa alla inlägg
  • Bebben

Fodervärd

Jag hade min hund på foder utan papper. Det muntliga avtalet var att jag ska "ha" henne och uppfödaren ska ta två valpkullar. Försäkringen stod hon för. Efter kullarna skulle hon bli min.

Min hund ville inte bli dräktig. Hon gav en kull men inga fler. De gjorde flera undersökningar på henne och till sist fick jag nog. Då var hon 5 år gammal.

Jag påtalade att nu räcker det och uppfödaren blev galen och påstod att det inte var min hund.

Jag kontaktade Juridiska på SKK och allt drogs igång med papper hit och dit där jag först fick skriva ett brev med min historia och sen svarade uppfödaren på detta.

Det slutade med att eftersom min hund var 5 år fyllda så övetgick ägarskapet på mig direkt. I avtalet för fodervärd står det antal valpkullar eller max 5 år. Så det var inget mer snack om saken.

Min hund var chipmärkt och registrerad på mig. Och genast då de blir chipmärkta finns de registrerade hos SKK. Så om din hund inte finns där så rekommenderar jag dig att chipmärka henne i ditt namn samt skaffa en försäkring genast oxå i ditt namn. Sveland har alltid varit kanonbra mot mig och har humana priser.

Du kan även kontakta juridiska men det krävs att du är medlem i SKK. Nu stamtavla kan även betsällas från SKK, om det ens finns nån sådan från början.

Stå på dig och vad du än gör lämna inte dit hunden igen för då är det väl risk att du aldrig ser den mer.

Lycka till!!

Svar på tråden Fodervärd