• Alle

Didriksson overall

Vi har köpt en Didriksson och den verkar jättebra. Det vi upptäckte är att den är stor!
    Sonen är nånstans mellan 86 och 90 cm, och en strl 90 drunknade han i. Vi böt till en 80 och den passar perfekt.
    Tvättråden säger 40 grader, torkskåp går bra men ej tumling.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle
    Lilja84 skrev 2007-09-08 22:11:50 följande:
    Vart handlade du din ?På nätet ( berätta gärna vad är adressen är ) eller i en vanlig butik ?
    Vi köpte i butik, på Jober Max i Södertälje. Den kostade 700 kr.
    Eftersom vi var tvungna att byta så kändes det smidigt att ha köpt i butik.

Jag skulle ta en 100 om dottern är 104.
  • Alle

En liten liten nackdel är det inte finns ordentliga snölås i bensluten, men bra fothällor å andra sidan.

• Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-08 22:25:56 följande:
    Jag säger tvätom! Min dotter är 81cm lång.. Eller ja, kort.Köpte strl 90 åt henne då 80 satt perfekt, men dem ska ju kunna växa i overallen + att man ska kunna få in kläder under om det skulle behövas. Och ÄN är det ju inte dax för vinteroverallen!
    Jo, visst ska man kunna det men inga tjocka kläder, samt att de ska ju kunna gå och ta i saker utan att overallen är i vägen. Leo drunknade formligen i sin. 1 dm extra i benen är kanske lite väl..
    Det är ju en overall i ett vattentätt material som andas och man behöver troligtvis inte ha flera lager under.
  • Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-08 22:43:38 följande:
    Vi bor låååångt upp i norr så visst sjutton behövs tjocka kläder undertill när det går upp mot -20! Overallen är inte alls megastor, hon springer & kan röra sig bra i den..... 80 satt som sagt skitbra, men rådet vi fick när vi köpte overallen var också att ta en strl större.... Det blir bara kallt om den sitter alltför tight!
    Sorry - man blir lite hemmablind iblan, vi bor i Stockholm. Men samtidigt så brukar vi fara norröver för skidåkning men det lär bli en microfleece till lilleman också
  • Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-09 13:48:41 följande:
    Okej. Ja här vart jag bor är det inte alls onormalt eller ovanligt med -20 på vintern. Använder ofta yllekläder eller fleece. Tja, fleece under är ju nästan alltid ett måste. Allt är beroende på vart man bor!
    Men, samtidigt - när vi är Åre, vilket oftast är runt jul-nyår, så är det inte sällan runt -30 grader, och då har jag inte aldrig mer än 2 lager under, oftast bara 1....samma gäller dottern.

Superunderställ - eventuellt microfleece - och så funktionsjackan.
    Men Didrikson-overallen kanske är "för lite" funktion för att det ska funka?
  • Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-09 14:57:09 följande:
    Ingen aning. Min min dotter är 1½ år. Din är ju 10!
    *s*
    Lilleman är bara dryga 1.5 så det blir ingen skidåkning i vinter ändå, plus att jag har BF 4/11
  • Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-09 15:23:40 följande:
    Nej men du talade om din dotter och dig själv Min dotter blir 2 år i december o jag har Bf 23/10.. Men vi kommer vara ute ändå Men jag bor näääästan längst upp i Sverige. Det är skillnad på kylan hur du änn vrider & vänder på de
    och jag säger inte emot dig alls när det gäller kylan
Svar på tråden Didriksson overall