• Lilja84

Didriksson overall

Tänkte beställa en overall från http://www.trixis.se/ och undrar ett par saker .

Har du handlat från sidan , är dom bra, snabb leverans och om det är något problem går det att komma fram till dom utan större problem och få respons .

Hur är strl på overallen , alltså små ,stora eller lagom .

Overallen i sig  , hur gäller tvättråden ? .

• Svar på tråden Didriksson overall
  • Alle

Vi har köpt en Didriksson och den verkar jättebra. Det vi upptäckte är att den är stor!
    Sonen är nånstans mellan 86 och 90 cm, och en strl 90 drunknade han i. Vi böt till en 80 och den passar perfekt.
    Tvättråden säger 40 grader, torkskåp går bra men ej tumling.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Lilja84
    Lilja84 skrev 2007-09-08 22:08:40 följande:
    OKej , hmm Dottern har 104 i strl och det går bara att välja 100 eller 110 . , vet inte hur jag sak göra då .
    alltså det finns fler storlekar , men det är dom 2 som passar inom dotterns mått menade jag .
  • Alle
    Lilja84 skrev 2007-09-08 22:11:50 följande:
    Vart handlade du din ?På nätet ( berätta gärna vad är adressen är ) eller i en vanlig butik ?
    Vi köpte i butik, på Jober Max i Södertälje. Den kostade 700 kr.
    Eftersom vi var tvungna att byta så kändes det smidigt att ha köpt i butik.

Jag skulle ta en 100 om dottern är 104.
  • Alle

En liten liten nackdel är det inte finns ordentliga snölås i bensluten, men bra fothällor å andra sidan.

• ruffe4

Hur lång är hon? Min tjej är 98-100 och jag brukar köpa 104 tll henne men i didriksons overallen är det 100 o så finns det mycket att växa i

• Lilja84
    ruffe4 skrev 2007-09-08 22:16:12 följande:
    Hur lång är hon? Min tjej är 98-100 och jag brukar köpa 104 tll henne men i didriksons overallen är det 100 o så finns det mycket att växa i
    Det var ju inte i förrgår vi mätte direkt , men hon var 100 i maj och nu är det sept så hon kan ju ha växt lite ,  och jag vill ju att overallen räcker hela vintern .
  • ruffe4

jag lovar att 110 blir för stor, jag kollade på den och den såg ut att passa en 6 åring Kan tillägga att min tjej kan ha stl 90 som hon hade förra året den satt bättre än stl 100

Svar på tråden Didriksson overall