• ABC08

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Jag och Gurra kommer nog till fikat idag om vi hinner.

Träff måndag kl 13:30 Ringen:
    TH
    Hellur
    Björklöv
    sole
    Ginger
    Pippil8 (preliminärt)
    Swe
    Plutten (ev)
    Lillie74
    J79
    bianca2 (ev)
    ABC08(ev)

• ABC08

Ginger6- Jag skulle åkt med till kanarieöarna och tagit med bebben. Du kan säkert få lite hjälp med barnpassning av dina släktingar? Jag skulle nog ha saknat den lille för mycket för att va ifrån honom den veckan.
    Å andra sidan låter det som en dröm att få möjlighet att sova ut och vila upp sig en vecka. Är din mamma ledig så hon kan ta hand om J, tror du att hon skulle orka med det i en vecka?

• ABC08

Jag undrar några grejor:

G har börjat vända sig till magen när han sover och verkar trivas bra med att ligga så. Måste jag vända tillbaka honom på rygg? Nån annan med detta problem?

Tycker att det är svårt att tvätta Gs navel. Några tips?

• ABC08

Sole- nej jag antar att det inte är så farligt att han ligger på magen nu när han kan rulla runt själv, se lite läskigt ut bara.

Frill- jag tycker också att dom sjunger lite väl gulligt på barnkammarboksskivan ibland. Kan nog va så med en del barnmusik skulle jag gissa.

Vivs- Va fint ni har stylat. Ser luftigt och stort ut.

Är gärna med på sångstunden i aspudden i morgon.

• ABC08

Vivs, Ginger, Hellur- Vart ligger förskolan nånstans? I aspudden eller liljeholmen? Var var det ni skulle ses och när?

• ABC08

Ginger-Gustav sov så länge att vi åkte in till stan i förmiddags. Hoppas vi kan va med en annan gång.

Det låter verkligen som att det är förkylningstider. Vi var förkylda i förra veckan och i helgen. Såå tradigt!

Fin film TH!

• ABC08

Här är en till som är totalfast i facebookträsket. Som att man behöver en grej till att spendera tid på vid datorn.

• ABC08

Go morron alla!
    Ser ut att bli en härlig höstdag idag.
    Tänkte försöka gå på sångstunden i liljeholmen idag. Får se om Gurra är vaken den här gången. 10.30 börjar det va?

• ABC08

Tack för promenaden Ginger.

Det låter skoj med teater, jag är på!

BARNVAGNSSOPPA 3/10

Swe
    Frill
    ABC08

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6