• ABC08

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Lillie74- Ja det är nog viktigt det där att verkligen bestämma sig för att det ska gå. Vi har försökt en del tidigare, men har nog gett upp rätt tidigt.

I går natt körde vi på strategin att H skulle sova i sovrummet med G och nattade och fick honom att somna om på natten( genom vaggning och napp). Själv sov jag i lilla sovrummet. G vaknade ett antal gånger men gnydde och gnällde bara lite innan han somnade om. Klockan 5 tog jag över och ammade för första gången på natten. Helt otroligt!
    G somnade då om och vaknade kl 8. Såå bra.
    Vi ska försöka med den här hela denna vecka, bara att hoppas att det går lika bra som denna natt, eller ( kan knappt tänka tanken) bättre.

• ABC08

Är gärna med och fikar idag om det blir efter lunch. På söder kanske?

• ABC08

Ja jag kommer. Ska försöka hinna med 13.35 tåget.

• ABC08

Swe- Vi kanske skulle hinna fika i em. Du kanske har gjort andra planer?

• ABC08

Hellur- Kul att gå till ett proffs och fota. Ska nog försöka göra det med G också. Våra egna bilder blir inte toppenbra alla gånger.

Det funkar så bra med våra nya nattningsrutiner. Rekomenderar verkligen att låta killen ta hand om omsovning av bebben. G verkar ha förstått att han inte får äta när H kommer, så han blir ganska lätt att få att somna om. Blir heller inte så ledsen när han vaknar.

Roligt med alla rörliga bebbar. Men jag antar att det här bara är en föraning om vad som kommer snart med runtspringande småttingar.

• ABC08

Frill- Försök byta barnmorska om du inte gillar din. Man träffar dom ju ändå rätt ofta, och det är ju viktigt att man känner sig bra efter att ha varit där.

Har fullt upp med förberedelser inför dopet imorgon så har inte tid att skriva egentligen.

Hellur- Schysst med vuxentid.

• ABC08

Dopet i lördags blev jättelyckat! G var på sitt allra bästa humör och log och "snackade" med alla. Så roligt att fira honom. Är också glad att det var många av mina släktingar från Dalarna kom hit för dopet.
    Det blev ganska mycket jobb med förberedelser, typ matlagning och frågelek, så jag var helt slut när alla hade gått, så fars dag på söndan blev ganska lugn.

Är också gärna med och fikar i veckan.

• ABC08

Lillie74- Är inte alls avundsjuk. Det är ju verkligen perfekt timing att åka till värmen nu när det börjar bli så trist väder här. Hoppas ni får det bra!

Vivs- roligt med flytten och tråkigt med sömnen. Det är ju så svårt att hitta teorier som verkligen funkar i längden.

Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur
    J79
    pluttmor
    Swe
    zul (ev)
    Ginger
    ABC08

Träff onsdag hos Swe
    Swe
    sole
    pluttmor
    ABC08

• ABC08

Sole- Vi kommer nog vid typ halv 12-12. Har inte varit hos dig, så inboxa gärna info.

• ABC08

Swe- Är det nån tid som gäller idag eller går det bra att komma förbi typ ett-halv 2?

• ABC08

Tråkigt att så många är sjuka! Tycker det verkar som att det är ovanligt många som är sjuka nu i höst.

Swe- Så där hade vi det innan G började ta nappen, dvs att han somnade bara i barnvagn eller efter amning. Är mycket lättare nu när både H och jag kan få honom att sova.

G's nya grej som han har lärt sig är att klappa händerna. Ser så gulligt ut. Det är så kul när dom helt plötsligt kan olika saker.

• ABC08

Zul-G låter också sådär, skriker till rätt ordentligt högljutt ibland.

Swe- Jo nätterna är helt okej nu. Han vaknar några gånger per natt men är lätt att få att sova om genom att ge honom nappen. H nattar honom och det går jättebra, G somnar efter bara lite gny på typ tio min. Och nu när H kan natta har jag börjat kunna åka och göra saker på kvällarna, vilket är nice.

Frill, Pippil8- Kul att börja jobba!

• ABC08

Swe- Ni kanske kan testa det vi gjorde, att låta killen ta nattningen i en vecka, då kanske F lär sig att inte koppla ihop sömn med amning, och komma lättare till ro? Det funkade med G i allafall.

• ABC08

Blev det nån träff idag? Är gärna med på promenad eller nåt.

• ABC08

Hellur-Jobbigt med magsjuka.

Ang kvällsmål-G ammar typ kl 17 och äter gröt kl 19.

Soffy- Har du nytt jobb eller är det det gamla du ska jobba på?

Tänk vad tiden har gått snabbt, snart är ju mammaledigheten slut. Känns som inte alls länge sen jag var på BB och födde, men samtidigt har jag svårt att tänka att G bara har varit med i 7 månader. Har svårt att föreställa mig hur det var innan liksom.

Swe-Grattis till bra läggning!

• ABC08

Lillen-ja visst går det mycket snabbare för pappan att få bebben att somna om. Måste verkligen ha med amningen att göra. Dom vet liksom att dom inte kan få amma av killen och somnar om istället.

Vi har haft två rätt jobbiga nätter nu. G är snuvig och vaknar typ varje timme. Oj vad jobbigt det är. Förstår inte nu hur jag orkade med det typ varje natt i ett halvår. Hoppas han blir frisk snart.

Björklöv- Bra att du kom iväg till kören.

Låter jättetrevligt med glöggträff, ha det skoj.

• ABC08

Zul- Stackars lilla Agnes. Det är ju så jobbigt när dom är sjuka och dessutom inte kan berätta själva hur de känner sig. Längtar tills dom kan prata.

Nu har G blivit av med snuvan men väcker oss istället då han övar sig på att krypa mitt i natten. Suck.

• ABC08

Å skulle velat va med till Ikea, skulle verkligen behöva köpa barnsäkerhetsprylar, men jag hade redan bokat in annat.

Frill- Kul att se ert kontor, det såg trevligt ut.

Träffade på en kompis häromdan som ska föda om typ två veckor, och hon berättade att hon trodde att deras bäbis skulle vara lugn för att den var så i magen. Den teorin trodde jag verkligen på när G var i magen. Och när han var ute tycker jag att det stämmer, han är typ lika livlig som inne i magen. Vad säger ni andra, har det stämt för era bebbar?

• ABC08

Sole- Tycker också att det är lite bökigt med badning, så vi badar G ungefär två ggr i veckan. Har i apotekets babyolja bara.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6